دولت انگلیس اعلام روسیه به عنوان کشور متخاصم را ممنوع کرد

به گزارش هندوستان تایمز، مقامات انگلیسی از این که روسیه را «کشور متخاصم» اعلام کنند، منع شده اند.

تصمیم اخیر انگلیس، در مورد روسیه، تعجب افراد زیادی را در مسکو برانگیخته است. وزارت امور خارجه انگلیس، مقامات را از این که روسیه را کشوری متخاصم اعلام کنند، منع کرده است.

استفاده از این واژه عملاً در اسناد رسمی، حتی مکاتبات رسمی کارکنان دولت و نهاد‌های مختلف دولتی ممنوع شده است. نشریه تایم چاپ انگلیس نوشت: «کشور‌ها، ذاتاً متخاصم نیستند. آن‌ها صرفاً اقدامات خصمانه انجام می‌دهند.» هیچ مقام دولتی در انگلیس نباید کشور‌هایی مانند چین، روسیه، کره شمالی و ایران را کشور‌های متخاصم بخواند. علاوه بر ممنوعیت استفاده از این کلمات در مکاتبات فعلی، اسناد قبلی نیز باید ویرایش شوند. همه اسناد در انگلیس اکنون به جای کشور‌های متخاصم از واژه‌های «بازیگران متخاصم» استفاده می‌کنند در عین حال، کلماتی مانند «تهدیدات حکومتی» جایگزین کلماتی مانند «فعالیت کشور متخاصم» می‌شوند. 

تصور می‌شود هدف از این اقدام، ترمیم روابط با چین باشد که متحد روسیه است. این اقدام با استقبال سرد مؤسسات دولتی در انگلیس روبرو شده است.

برچسب ها: چینن ، روسیه ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۲۰:۱۷ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
نیرنگ جدید ، روباه پیر
با دست پس می زنه ، با پا پیش میکشه
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۱۰:۴۶ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
به این میگن اخلاق کاری با اینکه از بریتانیا دل خوشی ندارم و در حق ما ایرانی ها ظلم کردند.ولی در 20 سال اخیر خیلی وجهه و پرستیج جهانی شون را اصلاح کرده اند.میشه گفت در حال حاضر انگلیس ابرقدرت سیاسی جهانه چون با کل کشورها ارتباط برقرار میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
این یک مانور سیاسیه. لابد توقع دارن بقیه هم دیگه انگلستان رو متخاصم خطاب نکنن. آدمهای کثیفو بد ذات
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۲۳:۰۲ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
همان طور که علی اکبری جاسوس احمق را جذب کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۰۱ شهريور ۱۴۰۲
این دو تا از دویست سال پیش باهم بودن،همین دادن قلمرو مناطق شمالی ایران به روسیه با هماهنگی هردو انجام شد و کاگردانش انگلیس بود ،
آخرین اخبار