ایمن‌سازی پشت‌بام قلعه فلک الافلاک

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: برای مرمت و ایمن‌سازی پشت بام قلعه فلک الافلاک اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۷۳۰ میلیون‌ریال هزینه خواهد شد.

 مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: با هدف حفاظت و نگهداری از قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم‌آباد، طرح ایمن‌سازی پشت بام این اثر ارزشمند در دستور کار قرار گرفت.
 
عطا حسن پور گفت: قلعه فلک‌الافلاک به مساحت ۵۳۰۰ متر مربع بر بلندای تپه‌ای در مرکز شهر خرم‌آباد از سنگ، آجر، خشت‌خام، گچ و آهک ساخته شده است.
 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با بیان اینکه برای اجرای عملیات مرمت و ایمن‌سازی پشت‌بام قلعه فلک‌الافلاک اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۷۳۰ میلیون‌ریال هزینه خواهد شد افزود: بر اساس نقشه‌های مشاوران این میزان اعتبار به منظور ایمن‌سازی برق پشت بام تخصیص یافته است.
 
حسن پور ادامه داد: قلعه فلک الافلاک خرم‌آباد به عنوان شاخص‌ترین اثر تاریخی لرستان، یکی از پر بازدیدترین آثار کشور به شمار می‌رود که نگهداری، حفاظت و ساماندهی آن از اولویت‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.
 
گفتنی است این بنای ارزشمند تاریخی، فرهنگی ۱۰ مهرماه سال ۱۳۴۸ به شماره ثبت ۸۸۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و موضوع ثبت جهانی آن نیز همچنان در دستور کار قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.