تامین مالی مسکن در کشور نباید معطل بانک ها بماند

وزیر اقتصاد گفت: از ابتدای سال به دلیل سیاست بانک مرکزی برای کنترل نقدینگی به دنبال جلوگیری از خشک شدن فضای اعتبار و منابع بودیم که در این زمینه برای معطل نماندن منابع مالی مسکن از ابزار‌های دیگر استفاده کرده‌ایم.

 احسان خاندوزی گفت:  وزارت اقتصاد که از  اوایل امسال  هدف گذاری کنترل نقدینگی بانک مرکزی و  تگنای اعتباری  را در دستور کار قرار داده بود  سعی کرد با ایجاد آبراه ها و از طریق شریان های دیگر اعتباراتی را ایجاد کند که  خشکی اعتبار و منابع به بخش شرکتی و تولیدات وارد نشود.

به گفته وزیر اقتصاد و دارایی ما سعی کرده ایم هر آن مجوزی که لازم است با فوریت و با اولویت  در دستور  جلسه شورای عالی بورس قرار  دهیم و اگر طبق قاعده  و مقررات نیاز به مجوز نداشته باشد در همان جلسه شورای عالی بورس بررسی خواهد شد. 

او می گوید: در حوزه تامین مالی بخش مسکن و ساختمان چرا باید کشور در تگنا قرار گیرد و تنها از ظرفیت های بانک مسکن و یا بانک های دیگر استفاده شود در شرایط کنونی مسکن موضوعی است که تنها نباید از طریق سنتی و بانکی تامین مالی شود و باید با ایجاد ابزارهای جدید از جمله صندوق املاک و مستغلات و همچنین با ایجاد روش های دیگر ما خرید سلف متری زمین و ساختمان و ابزارهای دیگر بورسی بتوانیم منابع مالی حوزه مسکن را تامین کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار