آغاز ثبت نام متقاضیان جذب به عنوان اعضای هیئت علمی از ۴ شهریور

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم گفت: فرصتی ایجاد شده است که مشمولان خدمت سربازی غیر غایب دارای مدرک دکترا می توانند در فراخوان جذب اعضای هیئت علمی ثبت نام کنند.

محمد خلج امیرحسینی، رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم گفت: اولین فراخوان جذب اعضای هیئت علمی در سال ۱۴۰۲ از شنبه ۴ شهریور آغاز و تا پنچشنبه ۱۶ شهریور ادامه دارد که این فراخوان دارای دو ویژگی خاص نسبت به فراخوان‌های قبلی است.

وی افزود: برای اولین بار این فرصت فراهم باشد تا دانش آموختگان دکترا که فاقد کارت پایان خدمت هستند و یا در حال طی کردن دوره خدمت نظام وظیفه هستند به شرط نداشتن غیبت، در فراخوان جذب شرکت و وارد رقابت جذب شوند.

خلج گفت: طبق قول مساعد ستاد کل نیرو‌های مسلح، این مشمولان اگر موفق به طی فرآیند جذب دانشگاه‌ها شوند به عنوان عضو هیئت علمی پیمانی محسوب شده و دوران تعهد خدمت وظیفه را در دانشگاه سپری می‌کنند.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم اظهار داشت: همچنین برای اولین بار قبل از آغاز فراخوان، مجوز‌های استخدامی از سازمان‌های امور اداری و استخدامی و برنامه و بودجه اخذ شده است و برای افرادی که فرآیند جذب را طی کنند و حکم تایید هیئت مرکزی جذب را دریافت کنند بلافاصله ردیف استخدامی آن‌ها تعریف می‌شود.

وی ظرفیت پذیرش در این دوره را حدود ۱۶۰۰ عضو هیئت علمی در دانشگا‌ه های دولتی و حدود ۱۴۰۰ عضو در موسسات غیر دولتی اعلام کرد و گفت: این امکان فراهم شده است که افرادی که جزء سه نفر اولیه فرآیند جذب در هر کد رشته محل باشند. اگر به عنوان عضو هیئت علمی انتخاب نشوند و دارای شرایط علمی و عمومی باشند؛ بتوانند به عنوان حق التدریس در دانشگاه‌های دولتی و عضو پیمانی در موسسات آموزش عتا غیر دولتی مشغول فعالیت علمی آموزشی شوند.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم تاکید کرد: تنها مسیر جذب عضو هیئت علمی در وزارت علوم صرفا از طریق فراخوان عمومی جذب است و متقاضیان باید در بازه زمانی ۴ تا ۱۶ شهریور نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار