چرا انتخابات خانه احزاب در هرمزگان برگزار نمی شود؟

با گذشت ۶ ماه از راه اندازی خانه احزاب در هرمزگان هنوز انتخابات این تشکل برگزار نشده است.

خانه احزاب هرمزگان در ۴ اسفند ۱۴۰۱ با حضور منوچهر متکی رئیس خانه احزاب ایران راه اندازی شد در این مدت تنها یک بار فراخوان شرکت برای انتخابات در خانه احزاب صادر شده است که  استقبالی از سوی تشکل‌های سیاسی نشده است.

اینکه چرا در مدت شش ماه هنوز انتخابات خانه احزاب برگزار نشده است موضوع گزارشی است که در گفتگو با دو کارشناس و مسئول حزبی در استان بررسی شده است.

دلایل مختلفی از اطلاع رسانی نامناسب، نبود مکان مناسب برای فعالیت این تشکل و تحریم حزبی مطرح شده است.

سلیمی دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی هرمزگان می گوید: برخی حزب ها حضور در خانه احزاب را تحریم کرده اند و حاضر به شرکت در انتخابات خانه احزاب نیستند.

به گفته سلیمی، بر اساس قانون ، سه فراکسیون اصلاح طلب، اصول گرا و مستقلین و اعتدالگرایان هر کدام باید سه نماینده برای حضور در هیات مدیره انتخاب کنند که برخی فراکسیون ها به علت همراهی نکردن احزاب تکمیل نشده است و در فراخوان نخست هم تنها خانه پرستار حضور داشت.



ابراهیم امینی پور نماینده حزب کارگزاران سازندگی در هرمزگان هم می گوید: نبود اطلاع رسانی به موقع سبب شد تا احزاب اصلاح طلب نتوانند برای شرکت در انتخابات هیات رئیسه  بررسی لازم و  زمان کافی داشته باشند.

وی افزود: باید نگاه مسولان سیاسی هرمزگان کارشناسی و مبتنی بر قانون باشد و برای حل ریشه ای مشکلات موجود از نخبگان و تشکل های حزبی حتی غیر همسو نیز بهره گیری و کمک کنند و نگرانی از تقویت و فعالیت احزاب نداشته باشند.

به گفته نماینده حزب کارگزارن سازندگی حتی مکان دفتر نیز جای مناسبی برای فعالیت نیست و در مجموعه فرهنگی مختص به بانوان ایجاد شده است که سبب حساسیت ها و نگرانی هایی از سوی بانوان فعال در این بخش شده است.

خانه احزاب هرمزگان در کانون فرهنگی و اجتماعی بانوان استانداری راه اندازی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان در گزارش های مفصل تری همچنان پیگیر راه اندازی خانه احزاب و مشکلات این تشکل خواهد شد.

دوره‌های خانه احزاب ایران ۳ ساله است و هر سال یک رئیس از یکی از ۳ فراکسیون (اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و مستقلین)، ریاست خانه احزاب را برعهده می‌گیرد.

هر فراکسیون سه نماینده در هیات  مدیره دارد.

برچسب ها: خانه احزاب ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.