عملیات بهسازی شبکه برق روستاهای خراسان رضوی در دولت سیزدهم سه برابر شد

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: شبکه برق هزار و ۱۶۰ روستای استان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون اصلاح و بهسازی شده است که رشد سه برابری نسبت به دوره مشابه دولت قبل دارد.

محسن ذبیحی در حاشیه نمایشگاه دستاورد‌های دولت سیزدهم در خراسان رضوی گفت: این شرکت خدمت رسانی به مشترکان برق را در کل استان به جز شهرستان‌های مشهد و طرقبه شاندیز برعهده دارد.

وی بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون هفت هزار و ۶۲۷ کیلومتر شبکه سیم مسی در استان خراسان رضوی به کابل خودنگهدار تبدیل شده است که اجرای این طرح از حیث تامین ایمنی و مبلمان شهری، حفظ محیط زیست و پایداری شبکه برق اهمیت بسزایی دارد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با اشاره به موفقیت‌های این شرکت در حوزه اتوماسیون و هوشمندسازی شبکه گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون هزار و ۴۷۶ نقطه اتوماسیونی در استان به بهره برداری رسیده است که افزایش ۲ و نیم برابری نسبت به دولت گذشته دارد.

Play

۰۰:۰۰
-۰۳:۲۷
Unmute
Settings
PIP
Enter fullscreen
Download
ذبیحی اظهار داشت: افزایش نقاط اتوماسیونی در شبکه توزیع برق خراسان رضوی در پایداری برق صنایع و بخش‌های مولد و مصرفی استان نقش بسزایی دارد و مدت زمان و مقدار خاموشی‌های ناخواسته را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به طرح "کرامت خورشید" و تامین سامانه‌های خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در استان خراسان رضوی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون هزار و ۷۴ سامانه خورشیدی در استان به بهره برداری رسیده است که افزایش ۲ و نیم برابری نسبت به گذشته دارد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان رضوی بیان کرد: سامانه‌های خورشیدی قابل حمل عشایری از دیگر خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان در دولت سیزدهم بوده که ویژه عشایر طراحی شده است تا حداقل نیاز‌های آنان را در حوزه برق تامین کند.

وی افزود: در این راستا تاکنون هزار و ۸۵۰ سامانه خورشیدی قابل حمل به عشایر خراسان رضوی تحویل داده شده است و شاهد رشد ۹۵ درصدی تحویل سامانه‌ها به عشایر استان هستیم.

برچسب ها: هفته دولت ، شبکه برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسام فرهنگی قوچانی
۲۰:۱۹ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
یکی از روستاهایی که هنوز تیر برق آن بیست سالی است نصب اما فاقد سیم است روستای سلطان زیر آبه قوچان است