آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه نیاز به همکاری با یکدیگر دارند

هشتمین نشست قطب‌های کشوری ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در سالن جلسات خانه معلم شماره یک شهر مقدس قم برگزار شد.

حجت الاسلام حمید نیکزاد، دبیرستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: نیاز آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه به همدیگر به صورت طرفینی بوده و هر دو دستگاه احتیاج به همکاری و همیاری بیشتر با همدیگر دارند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: خوشبختانه همکاری‌ها از تفاهم‌نامه‌ها عبور کرده و برنامه‌های متعددی در جلسات مختلف در نظر گرفته شده است که هر کدام می‌تواند تحولات بسیار خوبی را به ارمغان داشته باشد.

دبیرستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش اظهارکرد: درحال حاضر ۱۸ برنامه محوری توسط ستاد همکاری در مدارس کشور اجرا می‌شود از جمله طرح محراب به منظور استفاده بیشتر از ظرفیت مساجد کشور در راستای تعلیم و تربیت دانش آموزان است.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری، معاون تبلیغ حوزه های علمیه گفت: حوزه علمیه وظیفه خود می‌داند بدون کوچکترین چشم داشتی در توانمند سازی اعتقادی دانش آموزان و نو معلمان با تمام وجود همکاری کند.

وی شائبه‌ها و شبهه افکنی معاندان و دشمنان و نیز برخی غافلان داخلی علیه حضور روحانیت در شبکه عظیم آموزش و پرورش را واهی خواند و گفت: برنامه‌های ستاد همکاری‌ها بر اساس توافق نامه وزارت آموزش و پرورش در دوره‌‎های گوناگون بوده و در این همکاری ها هیچ گونه موازی کاری با سایر بخش‌های وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد.

آیت الله رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود:کار تعلیم و تربیت همت بلندی را می‌طلبد و همه کسانی که در جامعه ما دارای شخصیت بالنده و اخلاقی هستند، در واقع کسانی هستند که در نقطه تربیتی در اوج هستند.

وی خاطر نشان کرد: خلاقیت، نوآوری و ابتکار لازمه امور پرورشی و فرهنگی است که باید نسبت به آن با علم و دانش ورود جدی‌تری داشته باشید.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: شما به عنوان مسئولان پرورشی و فرهنگی باید دو نکته را مورد توجه مؤکد قراردهید، نخست؛ کتب مربوط به پرورش جوانان و اخلاق جوانان را بخوانید و به دانش آموزان معرفی کنید و سپس از خودتان غافل نشوید.

آیت الله کریمی جهرمی تربیت نسل آینده جامعه اسلامی را از رسالت‌های خطیر فرهنگیان دانست و بیان کرد: از مطالب مهمّی که در راه انقلاب فرهنگی، مراعات آن و هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی لازم دارد خانواده است. اگر محیط خانواده سالم نباشد، نسل سالم و در نتیجه جامعه سالم به وجود نخواهد آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
انشاالله در بخش تدریس دین و زندگی و تربیت ایمانی اعتقادی اخلاقی از همکاران تحصیل کرده حوزه های علمیه بهره گرفته شده بلکه انشاالله بتونن با تدریس موفق مخصوصا در پاسخ به سوالات اعتقادی و رفع شبهات در این زمینه منشا خیر و برکت بشن، باور کنید همکاران دبیر مدرس این درس ها بعضا ناموفق در تدریس و پاسخ گویی و حتی جذب دانش آموزان در خصوص این مفاهیم ارزشی و اثرگذار در رستگاری دانش آموزان هستند...
آخرین اخبار