بیش از یک میلیون نفر از مراکز توریستی آذربایجان غربی بازدید کردند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: طی چهار ماهه نخست سال جاری یک میلیون و ۸۹۵ هزار و ۱۰۶ نفر از مراکز تفریحی توریستی استان و ۴۱۵ هزار و ۳۱۷ نفر نیز از موزه‌ها و اماکن تاریخی، فرهنگی بازدید کردند.

مرتضی صفری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: مجموع اقامت کنندگان در این استان هم طی این مدت (اول فروردین تا پایان تیرماه) ۱۵۸ هزار و ۷۲۳ نفر بوده است.

وی اضافه کرد: امسال ۷۳ هزار و ۶۸۰ مسافر ایرانی و ۱۵ هزار و ۹۶۹ مسافر خارجی در استان اقامت داشتند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته در بین مسافران ایرانی ۵۵ هزار و ۳۳۸ نفر و مسافران خارجی نیز ۱۵ هزار و ۶۳ نفر بود.

صفری ادامه داد: همچنین ۲۷۶ واحد گردشگری و ۱۲۳ واحد اقامتی به تعداد پنج هزار و ۱۷۸ تخت و ۲۱۸۹ اتاق به گردشگران و مسافران داخلی و خارجی خدمات ارائه داده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت ۴۰ واحد هتل (یک تا پنج ستاره) در قالب سه هزار و ۲۴۰ تخت و ۱۱ هزار و ۵۰۴ اتاق در استان گفت: ۳۳ واحد بوم‌گردی با ۴۶۲ تخت، ۴۲ واحد مهمانپذیر با ۱۲۰۵ تخت در استان آماده ارائه خدمات به مسافران هستند.

به گفته صفری، ضریب اشغال تخت واحد‌های اقامتی استان در چهار ماهه اول سال جاری حدود ۳۱ درصد است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۴ درصد رشد داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.