معاون حقوق عامه دادستان:

در صورت عدم رفع ایراد‌های موجود، علیه مسئولان مدرسه اعلام جرم خواهد شد

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با حضور سرزده در تعدادی از مدارس اردبیل از نزدیک عملکرد و وضعیت مراکز آموزشی را در آستانه بازگشایی مدارس برای سال جدید تحصیلی بررسی کرد و گفت: در صورت عدم رفع ایراد‌های موجود علیه مسئولان مدرسه اعلام جرم خواهد شد.

اکبر مرادی با تشریح کارکرد تعلیم و تربیت غیر رسمی و همچنین تأکید بر نقش تأثیرگذار و سازنده مدیران و کادر مدارس در تعلیم و تربیت نسل آینده خاطرنشان کرد: برای تحقق اهداف مطلوب در تعلیم و تربیت دانش آموزان باید زیرساخت‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی و تربیتی در اولویت قرار گیرد.

او با اشاره به حوادث گذشته در برخی مدارس ناشی از ناایمنی ساختمان‌ها افزود: اماکن آموزشی ناایمن استان باید بازسازی و ایمن سازی شوند.

معاون دادستان اردبیل وجود هرگونه نارسایی در مدارس را غیر قابل قبول دانست و افزود: مدیران در قبال حوزه تحت مسئولیت خود پاسخگو هستند و در صورت احراز ترک فعل، مورد تعقیب قانونی قرار می‌گیرند.

مرادی با اظهار نارضایتی و انتقاد از وضعیت نامطلوب و غیر قابل قبول برخی مدارس مورد بازدید از حیث ایمنی و تأسیسات گفت: موارد لازم به مسئولان مرتبط آموزش و پرورش طی بازدید سرزده تذکر داده شد.

او ادامه داد: در صورت عدم اقدام قانونی برای رفع مشکلات و نواقص و ایرادات مدارس از سوی معاونت پیگیری حقوق عامه دادستانی اردبیل علیه مدیران مربوطه در مجموعه آموزش و پرورش از بابت ترک فعل اعلام جرم خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار