انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در بیانیه‌ای مطرح کرد

جهان نیازمند عزم جدی برای مبارزه با تروریسم است

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم نوشت: جهان همچنان نیازمند عزم جدی برای مبارزه با تروریسم است، اراده‌ای که نگرش‌های سیاسی و دوگانه به تروریسم در آن خللی ایجاد نکند.

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در بیانیه‌ای به مناسبت روز بین‌المللی یادبود و احترام به قربانیان تروریسم نوشت: تروریسم تهدیدی بزرگ برای صلح و امنیت جهانی است و تا به امروز خسارات جبران ناپذیر برای جامعه بشریت به همراه داشته است، خساراتی که برای قربانیان آن هیچ گاه پایان نمی‌یابد، از داغ فراق عزیزان گرفته تا درد و رنج ناشی از جراحات ناشی از گلوله و ترکش و یا ترس و وحشت دیدن صحنه‌های جنایت.

این بیانیه افزود: امروز ۲۱ اوت - ۳۰ مرداد - روز بین‌المللی یادبود و احترام به قربانیان تروریسم و روزی برای یادآوری تعهد جامعه جهانی بر لزوم حمایت و حفاظت از حقوق قربانیان ترور است.

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در این بیانیه ضمن گرامیداشت این روز بین‌المللی و تبریک به تمامی آسیب‌دیدگان از این پدیده شوم و فعالان حقوق بشری که برای تحقق "شعار جهان بدون ترور" تلاش می‌کنند، اعلام می‌دارد جهان ما همچنان نیازمند عزمی جدی برای مبارزه با تروریسم است، اراده‌ای که نگرش‌های سیاسی و دوگانه به تروریسم در آن خللی ایجاد نکند، اراده‌ای که بنیان آن بر حفاظت و حراست از آرمان‌های والای بشری باشد. نه جلوگیری از اجرای عدالت و ممانعت از دسترسی قربانیان ترور به حقیقت.

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم عنوان کرد: امروز فرصتی مغتنم برای شنیده شدن پیام قربانیان ترور است، پیامی که به تمامی مقامات دولت‌ها، سازمان ملل و شخصیت‌های بین‌المللی اعلام می‌کند، که هیچ‌کس در هیچ جای جهان مصون از جنایات تروریستی نیست، و مواهب درخواست قربانیان ترور برای ایستادگی در برابر این پدیده شوم و اجرای عدالت در قبال مجرمان تروریستی شامل حال همه مردم جهان می‌شود.

این بیانیه خاطرنشان کرد: جهان در روز‌های قبل شاهد دومین جنایت وحشیانه داعش در حرم شاهچراغ (ع) در شیراز طی ۱۰ ماه گذشته بود، جنایتی که اگرچه با محکومیت گسترده بین‌المللی مواجه شد، اما به دلیل حمایت‌های گاه و بی‌گاه دولت‌های غربی از گروه‌های تروریستی هر لحظه ممکن است در جایی دیگر از این کره خاکی رخ دهد و جان و سلامت انسان‌های دیگری را بگیرد.

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم افزود: در این روز بین‌المللی از سران دولت‌ها و مقامات سازمان ملل می‌خواهیم شعار جهان عاری از ترور را به آرمانی بشری تبدیل کرده و فراتر از محکومیت‌ها، نسبت به محاکمه سران گروه‌های تروریستی که امروزه در بستر پناهندگی تفکرات تروریستی خود را عملی می‌کنند، اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار