تحقق طراحی بسته رشد تولید شرکت‌های دانش بنیان در صندوق نوآوری

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: طراحی بسته رشد تولید شرکت‌های دانش بنیان از برنامه‌های صندوق نوآوری است که تحقق یافت.

محمدصادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی به موجب حمایت از شرکت‌های دانش بنیان فعالیت خود را آغاز کرده است.

او گفت: نیم درصد از بودجه کشور سالیانه صرف منابع جدید می‌شود. ما همچنان در ۳ هزار میلیارد تومان بودجه‌ای که در نظر گرفته شده بود برای شرکت‌های دانش بنیان مانده‌ایم.

او افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی از ۴۲ همت خدمات به شرکت‌های دانش بنیان، ۲۵ همت برای تسهیلات، ۱۵ همت برای دسترسی به شبکه بانکی، ۱۲ همت برای ضمانت نامه ، ۵ همت در قالب سرمایه گذاری و عدد کوچکتری به حوزه توانمند سازی اختصاص داده است.

خیاطیان بیان کرد: در دولت سیزدهم حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان به ۴ هزار  و ۶۳۰ طرح دانش بنیان اختصاص یافته است که ۲/۸ برابر میانگین دو سال گذشته است.

او ادامه داد: در حوزه ضمانت نامه ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در قالب ۲هزار و ۷۷۴ فقره و رشد ۳/۸ درصد بوده است. ۱۲۳ میلیارد تومان ضمانت نامه و سرمایه گذاری خطر پذیر ۵ میلیارد تومان بود. ۵۴ درصد شرکت‌های دانش بنیان در تهران مستقر هستند. ۶۲ درصد دانش بنیان‌های کشور از ۷۲ درصد خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده می کنند. 

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: تهران با ۵۶ درصد منابع دانش بنیانی در صدر و اصفهان با ۹/۲ دهم در رتبه دوم و خراسان رضوی با ۵ درصد منابع در رتبه سوم این حوزه قرار دارند.

او اظهار کرد: طراحی بسته رشد تولید شرکت‌های دانش بنیان از برنامه‌های صندوق نوآوری و شکوفایی است که تحقق یافت. هزار شرکت دانش بنیان با ۱۰ همت می‌توانند از این طرح استفاده کنند و پیش بینی می‌کنیم این عدد به ۱۰۰ همت نیز برسد. 

خیاطیان تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیانی که بتوانند رشد دو برابری یا بالای ۱۰۰ همت داشته باشند، می‌توانند با ورود به سامانه صندوق مشمول دریافت این طرح شده و به بانک‌ها معرفی شوند تا تسهیلات خود را از بانک‌ها دریافت کنند.

او ادامه داد: موضوع اشتغال در فارغ التحصیلان دانشگاهی از برنامه‌های صندوق بوده که با تصویب مجلس عدد ۵ همت ثبت شد که بانک‌ها به شرکت‌ها و فارغ التحصیلان بدهند و ۱۰ بانک مکلف به پرداخت این تسهیلات به دانش بنیان‌ها هستند که با ۴ بانک عامل به توافق رسیده‌ایم. سقف این تسهیلات ۳ تا ۵ میلیارد تومان است. ۱۲ هزار  و ۵۰۰ شغل جدید پیش بینی صندوق از ۵ همت تصویب شده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: صادرات دانش بنیان‌ها ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت. نقش آفرینی شرکت‌های دانش بنیان در کشور موضوع مهمی است که شامل ۴ مسئله آب، انرژی، امنیت غذایی و مسکن است که شرکت‌های زیادی در این حوزه‌ها موثر بوده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار