مصرف ماهانه ۱۲ هزار واحد خون در سیستان و بلوچستان

مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان از مصرف ماهانه ۱۲ هزار واحد خون در استان خبر داد.

 ابوالحسن صفدری  در شورای اداری مهرستان که با حضور اعضا در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد گفت: با توجه به اینکه اهدای خون، امری ضروری برای نجات جان بیماران نیازمند به خون است، باید مردم با مشارکت بیشتر در اهدای خون، در تأمین خون موردنیاز مراکز درمانی و بیماران همراهی لازم را با داشته باشند چرا که بیماران برای تداوم حیات نیازمند اهدای خون هستند.

وی ادامه داد: ماهیانه ۱۲ هزار واحد خون در استان سیستان و بلوچستان مصرف می‌شود، چرا که بالاترین بیماران تالاسمی کشور در این خطه از کشور حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه از کل جمعیت بیماران تالاسمی حاضر در استان، تعداد سه هزار و ۲۵۰ بیمار تالاسمی ماژور هستند، بیان کرد: از ۲۶ شهرستان سیستان و بلوچستان تنها در شش شهرستان پایگاه انتقال خون فعال داریم که برای پوشش کامل استان نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی و خیرین سلامت هستیم.

وی ادامه داد: جدای از نیاز بیماران تالاسمی، مجروحان حوادث رانندگی که تعدادشان در این استان نیز اندک نیست معمولاً به خون نیاز دارند و اگر خون به مصدومان این قبیل حوادث و یا سوانح طبیعی نرسد احتمال بروز اتفاقات ناگوار وجود دارد.

 

برچسب ها: اهدا خون ، انتقال خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار