‏اکتشاف نفت از مطالبات اصلی مردم بیله سوار بود

فرماندار بیله‌سوار مغان گفت: اکتشاف نفت مغان یکی از مطالبات اصلی مردم منطقه بیله‌سوار بود که پس از سال‌ها پیگیری تحقق یافته که در آینده توسعه منطقه را به لحاظ اشتغال‌زایی و رونق تولید به‌دنبال خواهد داشت.

صاحبعلی اصغری گفت: هم‌اکنون عملیات حفاری به خوبی پیش می‌رود و بنا به گفته کارشناسان این حفاری به لکه نفتی رسیده و پیش‌بینی شده تا پایان سال حفاری‌ها به اتمام برسد.

او اظهار کرد: پس از اتمام حفاری درباره نحوه فعالیت نفت مغان مبنی بر اینکه که نفت خام از این منطقه به جا‌های دیگر انتقال داده شود و یا در همان منطقه پالایش شود، تصمیم‌گیری خواهد شد.

اصغری ادامه داد: هنوز کیفیت و مشتقات نفت مغان مشخص نیست و احداث پالایشگاه در این مکان نیازمند بررسی مباحث فنی و مشخص شدن نتایج حفاری‌هاست.

او اظهار کرد: در یک نقطه دیگر بنام قیرلو هم احتمال نفت وجود دارد که بعد از اتمام حفاری نفت اورتاداغ و خلیفه‌لو در صورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، اکتشاف نفت در آن منطقه انجام خواهد شد.

فرماندار بیله‌سوار بیان کرد: دشت مغان با ۲۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی یکی از حاصلخیزترین مناطق ‏ایران در تولید محصولات کشاورزی است، اما مطالعه اکتشافات نفتی نشان داده که مغان علاوه بر ‏منابع و محصولات کشاورزی، دارای ذخایر سرشار نفتی نیز است‎. ‎

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار