ناتو: اوکراین تا سال ۲۰۲۷ نمی‌تواند از جنگنده F-۱۶ استفاده کند

فرمانده نیروی هوایی ناتو در سخنانی تاکید کرد اوکراین تا ۴ سال دیگر قادر به استفاده از جنگنده‌های اف ۱۶ نیست.

جیمز هکر، فرمانده نیروی هوایی ناتو اعلام کرد جنگنده‌های F-۱۶ پیش از سال ۲۰۲۷ میلادی فعالیت میدانی خو در اوکراین را آغاز نخواهند کرد.

براساس گزارش اسپوتنیک، هکر افزود: با وجود اینکه فرایند تحویل جنگنده‌های F-۱۶ به اوکراین در سال ۲۰۲۴ میلادی آغاز خواهد شد، اما بر اساس جدیدترین ارزیابی که انجام شده، انتظار نمی‌رود نیروی کارآمد و قادر به انجام عملیات میدانی پیش از سال ۲۰۲۷ میلادی تشکیل شود.

وی تاکید کرد: خلبانان اوکراین همچنان با کمبود آشکار تجربه رو به رو هستند، آن‌ها خلبانانی جوان‌اند که ساعات پروازی اندکی را تجربه کرده‌اند لذا اکنون وارد جنگ نخواهند شد بلکه نیاز به تمرینات بیشتری دارند و دستکم به یک سال زمان احتیاج است.

فرمانده نیروی هوایی ناتو اظهار داشت: پیش‌بینی نمی‌شود اوکراین پیش از سال ۲۰۲۷ میلادی خلبانان کافی برای هدایت جنگنده‌های F-۱۶ در میدان نبرد داشته باشد.

 هکر در پایان گفت: شما می‌توانید به سرعت بر برخی از سامانه‌های تسلیحاتی مسلط شوید، اما برای ابجاد دو اسکادران F-۱۶ و آماده سازی و کارآمدی کافی برای مانور میدانی، چهار یا پنج سال زمان نیاز است.

این درحالی است که یاکوب المان ینسن، وزیر دفاع دانمارک امروز دوشنبه گفت: اوکراین تنها می‌تواند از جنگنده‌های F-۱۶ که قرار است توسط دانمارک و هلند به این کشور اهدا شود، در قلمرو خود استفاده کند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در سفر رسمی به هلند با مقامات این کشور درباره تحویل ۴۲ فروند جنگنده اف ۱۶ به کی یف گفتگو کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۰۱:۴۰ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
اف 16 خارج از رده
برای اوراق کردنش هزینه ی زیادی لازمه ، روسیه مفتی این کار رو انجام میده.
آخرین اخبار