زیرساخت‌های دو و میدانی استان یزد جوابگوی مطالبه ملی‌پوش و مدال آوران نیست

دبیر هیئت دو و میدانی استان یزد گفت: تعدادی از قهرمانان و ملی‌پوشان یزدی به دلیل کمبود و قدیمی بودن تجهیزات در موارد مختلف تمرینات خود را به اجبار در تهران انجام می‌دهند.

محمود اعتمادالعلماء دبیر هیئت دو و میدانی استان یزد با بیان اینکه نبود تشک مناسب برای ماده پرش با نیزه جزو مهمترین مشکل موجود دو و میدانی استان است گفت: برای خرید یک تشک مناسب به بیش از یک میلیارد ریال بودجه نیاز است که حمایت مسئولان به خصوص بخش خصوصی را طلب می‌کند و این جزو مشکلات مهمی است که باید برای حل آن اقدام شود.

 او بیان کرد: سالن سرپوشیده دو و میدانی پردیس آزادی در ورزشگاه بزرگ شهر یزد که برای استفاده ورزشکاران افتتاح شده هنوز جاده مناسب دسترسی ندارد و به رغم افتتاح این سالن که برای ورزشکاران و مدال آوران دو و میدانی ضروری است هنوز فاقد برخی زیرساخت‌های اصلی همانند برق و آب است.

دبیر هیئت دو و میدانی استان یزد گفت: نداشتن سیستم‌های مناسب سرمایشی و گرمایشی دیگر مشکل اصلی پیست مسقف دو و میدانی استان در جوار پارک کوهستان در مجموعه ورزشی طلائیه است.

اعتمادالعماء افزود: اکثر مناطق استان برای استفاده ورزشکاران دارای پیست مناسب نیستند و باید در این خصوص اقدام لازم انجام شود و هرچند برای برخی از رشته‌های ورزشی حامیان مالی در استان وجود دارد، ولی برای دو و میدانی که یک رشته پایه و بیش از ۲۰ ماده را زیر پوشش دارد همکاری لازم نیست.

او ادامه داد: هم‌اکنون بیش از ۱۵ ورزشکار دو و میدانی یزد در مواد مختلف به خصوص در بخش بانوان رتبه‌های اول تا سوم کشور را دارند و اگر امکانات اولیه در یزد باشد مجبور به سفر به تهران و صرف هزینه و سایر مشکلات نیستند.

گفتنی است هم اکنون بیش از ۲ هزار نفر در ۲ بخش آقایان و بانوان در دو و میدانی استان یزد فعالیت دارند و این استان با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۴۸ هیئت ورزشی و ۶۵ هزار ورزشکار بیمه شده دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.