ضرورت ایجاد پارکینگ درون محله‌ای در محلات شهر یزد

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: ضرورت دارد شهرداری در محلات مختلف شهر یزد به ویژه بافت تاریخی، برای رفاه شهروندان و حل مسئله پارک خودرو، ایجاد پارکینگ را در دستورکار خود قرار دهد.

فخر السادات خامسی عضو شورای اسلامی شهر یزد در جلسه علنی شورا گفت: مناطقی در یزد زیر سه هزار نفر و برخی مناطق بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که پارکینگ درون محله‌ای در مناطق پیش بینی شده نیاز است. 

او افزود: امروزه تامین پارکینگ نه تنها به عنوان یک نیاز جانبی برای سکونت در محلات شهری، بلکه به عنوان یک ضرورت در سطح شهر یزد مطرح است.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر یزد رشد سریع تقاضا برای وسایل نقلیه، افزایش ضریب تملک خودرو، گوناگونی و تنوع فراوان محلات شهری از حیث ضریب تملک خودرو ساکنین آن‌ها و نیز لزوم برآورده کردن نیاز‌های آتی جمعیت رو به فزونی محلات شهر یزد؛ الزام پرداختن به مساله پارکینگ واحد‌ها مسکونی، تجاری و فعالیت‌هایی از این دست را بیش از پیش مطرح می‌کند.

خامسی افزود: ازدحام ترافیک نیز یکی از مشکلات زندگی شهری بوده که ارتباط مستقیم با رشد جمیعت و افزایش وسایل نقلیه دارد و به منظور کاهش ازدحام ترافیکی در شهر، احداث پارکینگ‌های عمومی و خصوصی با رعایت اصول مهندسی ترافیک میتواند به عنوان یکی از راهکار‌های مؤثر برای کاهش ازدحام ترافیکی و نابسامانی‌های شهری باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار