اتمام عملیات اجرایی بزرگراه بجنورد-جنگل گلستان، سال آینده

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی از اتمام عملیات اجرایی طرح چهار بانده کردن ۴۵ کیلومتر از محور بجنورد به جنگل گلستان تا سال ۱۴۰۳ خبر داد.

مهدی رشیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: اکنون ۴۵ کیلومتر از مسیر بجنورد به جنگل گلستان باقی مانده است که از محل سفر ریاست جمهوری ۴۵۰ میلیارد تومان در تعهد سازمان برنامه بودجه و ۳۵۰ میلیارد تومان نیز در تعهد وزارت راه و شهرسازی به عنوان قیر رایگان قرار گرفته است تا به اتمام برسد.

وی افزود: حدود ۲۱ کیلومتر از این مسیرِ باقی مانده، آماده آسفالت است که ۱۱ کیلومتر از آن در مراحل پایانی قرار دارد، این طرح تا پایان سال ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسد تا در تمام طول مسیر به صورت یک طرفه یا ۴ بانده باشد.

وی در ادامه در مورد وضعیت مسکن در استان هم گفت: تاکنون ۲۹۴۱ واحد مسکونی از محل طرح نهضت ملی مسکن در استان به اتمام رسیده است.

رشیدی اضافه کرد: در خراسان شمالی بیش از ۲۳ هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی در حال اجرا است.

وی افزود: بیش از ۱۲ هزار واحد از این تعداد مربوط به واحد‌های شهری و بیش از ۹ هزار واحد نیز مربوط به حوزه روستایی است که تاکنون ۲۹۴۱ واحد مسکونی شهری و روستایی به اتمام رسیده است.

معاون استاندار ادامه داد: در مجموع، تعداد افراد واجد شرایط که در برنامه ۴ ساله استان قرار دارند ۴۶ هزار و ۷۶۱ نفر هستند که ثبت نام کرده و ۲۳ هزار و ۳۵۴ نفر از آنان در سامانه مسکن تایید شده‌اند.

رشیدی همچنین با اشاره به طرح جوانی جمعیت نیز گفت: ۳۸۷۴ نفر از استان در این طرح ثبت نام کرده‌اند که ۳۲۹۶ نفر حائز شرایط شده‌اند.

وی افزود: در کارگروه زیربنایی استان، ۸۰ هکتار زمین بررسی شده که در مراحل تفکیک است تا در نهایت به واجدان شرایط طرح جوانی جمعیت واگذار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.