بحران خلبانان در ارتش رژیم صهیونیستی وخیم‌تر می‌شود

بحران امتناع از خدمت سربازی در بین نیرو‌های ذخیره ارتش دشمن صهیونیستی در حال افزایش است.

 بحران امتناع از خدمت سربازی در بین نیرو‌های ذخیره ارتش دشمن صهیونیستی که با خلبانان و افسران ارشد نیروی هوایی این رژیم آغاز شد و به نیرو‌های کادری و دائمی نیز سرایت پیدا کرد، در حال افزایش چشمگیر است و به نظر می‌رسد اوج آن در ماه آینده خواهد بود.

به گزارش پایگاه اینترنتی العهد، کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد، بحران در صفوف ارتش دشمن صهیونیستی در حال گسترش و تبدیل شدن به نبردی آشکار بین کابینه اسرائیل به رهبری بنیامین نتانیاهو و ائتلافش و فرماندهی ارتش و سیستم امنیتی این رژیم تبدیل شده است.

بر اساس گزارش این کانال، به نظر می‌رسد دیگر فقط موضوع اصلاحات و رویه‌های قضایی توسط نتانیاهو مطرح نیست، بلکه مجموعه‌ای از عوامل در این مساله دخیل است. این کانال افزود مقامات اسرائیلی در اجلاس ارتش در هفته جاری متوجه شدند کابینه به دنبال جایگزینی آنهاست و از اینرو آن‌ها شروع به برگزاری جلسات و پروتکل‌هایی کردند که در صورت وجود کمیته‌های تحقیق همه چیز مستند باشد.

این منبع پیش بینی کرد اوج این بحران در ماه سپتامبر باشد که دیوان عالی دادگستری برای بررسی قانون موسوم به لغو «برهان معقولیت» تشکیل جلسه می‌دهد و خلبانانی که از حضور در پرواز‌های آموزشی خودداری می‌کنند یک ماه فرصت خواهند داشت برای حفظ آمادگی عملیاتی خود به محل کار برگردند و پرواز کنند، اما به نظر می‌رسد که اکثر آن‌ها قصد بازگشت ندارند و این مساله اوضاع را بدتر می‌کند.

این در حالی است که بیش از ۵۰۰ نفر از مقامات ارشد سابق و کنونی دستگاه‌های امنیتی اسرائیل عصر پنجشنبه گذشته نامه‌ای را که به ابتکار «جنبش فرماندهان امنیتی» به رئیس ستاد ارتش ارسال و در آن نامه حمایت خود را از وی اعلام کردند. وزرای ائتلاف نتانیاهو در پی پدیده مشارکت افسران ذخیره در تظاهرات علیه کابینه، انتقادات شدیدی علیه رئیس ستاد ارتش مطرح کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار