برخورداری منطقه زاگرس از تنوع زیستی فوق العاده/ برای خشکیدگی بلوط‌های زاگرس تدبیری اندیشیده شود

رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست تاکید کرد: معیشت مردم در استان‌های زاگرس به طبیعت، منابع طبیعی و محیط‌زیست وابسته است، بنابراین باید برای مدیریت آفات و خشکیدگی بلوط‌ها در این مناطق تدبیری اندیشیده شود.

علی سلاجقه روز یکشنبه در دیدار با مدیران کل حفاظت محیط زیست ۶ استان زاگرسی شامل لرستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، همدان و کرمانشاه بر لزوم توجه به معیشت ساکنان استان‌های زاگرسی با حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی این استان‌ها تاکید کرد.

وی اظهارکرد: منطقه زاگرس از تنوع زیستی فوق العاده‌ای برخوردار است، ضمن اینکه این منطقه نقش بسزایی در تامین آب کشور بر عهده دارد.

معاون رییس جمهور با تاکید بر لزوم توجه جدی به مطالبات مردم در این استان ها، تصریح کرد: عملکرد ادارات کل استان‌ها باید در راستای وظایف و اهداف معاونت‌های سازمان باشد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست، ارتباط مستمر با نمایندگان مجلس و استانداران این استان‌ها را مورد اشاره قرار داد و خواهان ارتباط تنگاتنگ مدیران با پرسنل و محیطبانان ادارات کل شد.

به گفته سلاجقه، صندوق ملی محیط زیست از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای حمایت از طرح‌های محیط زیستی در استان‌های مختلف برخوردار است و مدیران کل باید از این ظرفیت‌ها به خوبی بهره بگیرند.

وی در ادامه بر ضرورت پیگیری اعتبارات سفر‌های استانی ریاست جمهوری، استفاده از مدیریت مشارکتی، استفاده از ظرفیت سامانه نظام پیشنهادات برای ترویج فرهنگ مشارکت پرسنل در تصمیم گیری‌های کلان سازمان، افزایش بهره وری، تهیه پیوست رسانه‌ای برای پروژه‌های ملی سازمان و اطلاع رسانی از اقدامات امیدآفرین دو سال گذشته در دولت مردمی و انقلابی، استفاده از ظرفیت شرکت‌های صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی در حوزه مسوولیت پذیری اجتماعی و آموزش مهارتی مدیران تاکید کرد.

در این جلسه، مدیران کل حفاظت محیط زیست استان‌های زاگرسی، گزارشی از حوزه مسوولیت خود ارائه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار