طلاق در استان مرکزی ۱۴ درصد کاهش یافت

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: واقعه طلاق در این استان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه قبل، ۱۴ و چهار دهم درصد کاهش یافته است.

عبدالرضا کریمی مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: در این مدت ۹۹۴ مورد طلاق در استان مرکزی به ثبت رسید که بیشترین آمار با ۳۵۶ مورد در شهرستان اراک است.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۹۴۱ واقعه ازدواج نیز در استان به ثبت رسیده که با کاهش ۶ و ۹ صدم درصدی همراه است.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی ادامه داد: تعداد موالید ثبت شده در این مدت در استان به چهار هزار و ۴۴۷ نفر رسید که با کاهش ۱۰ درصدی همراه بود و تعداد وفات نیز با افزایش چهار و هفت صدم درصدی، به ثبت ۲ هزار و ۶۰۲ نفر رسید.

کریمی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶ هزار و ۶۲۸ درخواست کارت ملی هوشمند ثبت شده اما در این مدت ۲۸ هزار و ۸۲۳ کارت از متقاضیان سال‌های گذشته تحویل شده است.

وی گفت: بیشترین فراوانی نام پسران متولد شده در استان در این مدت به ترتیب به نام‌های «امیرعلی»، «امیرحسین»، «حسین»، «آی‌هان» و «شاهان» و در نام دختران به ترتیب «ماهلین»، «فاطمه»، «دلوین»، «نورا» و «رستا» است.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش از راه‌اندازی سامانه «سهیم» به منظور ارایه خدمات متمرکز ثبت احوال مبتنی بر اطلاعات خانواده افراد در راستای تحقق نظام هویت هوشمند و تمام الکترونیک و ارتقای سطح خدمات سازمان ثبت احوال خبر داد و اظهار کرد: در این درگاه اطلاعات خانواده افراد، شامل اطلاعات کامل فردی، اطلاعات کامل والدین، همسر و فرزندان قابل مشاهده و بهره‌برداری است.

کریمی عنوان کرد: خدمات ثبت‌نام کارت هوشمند ملی، درخواست تغییر نشانی، درخواست انتخاب نام، مدارک پیدا شده، درخواست صدور گواهی تجرد، ثبت شکایات، اخبار و اطلاعیه‌های ثبت احوال و قوانین و مقررات ثبت احوال در این سامانه قابل مشاهده و بهره‌بردای است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

برچسب ها: طلاق ، ثبت احوال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.