مشکل دریافت پروانه اشتغال از زبان فارغ التحصیلان رشته مکانیک جامدات

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام جهت رفع مشکل اشتغال فارغ التحصیلان رشته مکانیک جامدات درخواست اعطای مجوز گذراندن دروس لازم و یا شرکت در آزمون نظام مهندسی را کرد.

رشته مکانیک در مقطع کارشناسی دو گرایش مکانیک جامدات و مکانیک سیالات دارد دانشجویانی که در گرایش مکانیک جامدات فارغ التحصیل شدند برای دریافت پروانه اشتغال با مشکلاتی مواجه هستند. در سال‌های گذشته به این افراد اجازه گذراندن چندین واحد درسی مرتبط در دانشگاه‌ها داده شده بود، اما اکنون مجوز گذراندن دروس لازم برای دریافت مدرک اصلی سلب شده است تا آن‌ها بتوانند با اخذ این مدرک پروانه اشتغال دریافت کنند.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیامی از مسئولان درخواست اعطای مجدد مجوز گذراندن دروس لازم در دانشگاه‌های معتبر و یا اعطای مجوز شرکت در آزمون طراحی نظام مهندسی برای فارغ‌التحصیلان مهندسی مکانیک گرایش جامدات را کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام، همانگونه که مستحضرید در رشته تأسیسات مکانیکی در مقطع کارشناسی، هر دو گرایش مکانیک جامدات و مکانیک سیالات می‌توانند برای کسب پروانه اشتغال پایه۳ در آزمون نظام مهندسی ساختمان شرکت کنند. اما تا قبل از سال ۹۶ گرایش سیالات پروانه اشتغال اصلی را می‌توانست دریافت کند و گرایش جامدات نظارت ساختمان‌ها را اخذ می‌کرد، اما افرادی که در این گرایش تحصیل کرده بودند خیلی سال پیش می‌توانستند با گذرندان چندین واحد درسی در یکی از دانشگاه‌ها مدرک اصلی را دریافت کنند. اما این امکان از فارغ التحصیلان این گرایش در سال‌های گذشته سلب شد؛ لذا به نظر می‌رسد فارغ‌التحصیلان گرایش جامدات قبل از سال ۹۰ که مجوز گذراندن دروس ذکرشده برای رسیدن به صلاحیت طراحی و نیز مجوز شرکت در آزمون طراحی نظام مهندسی را ندارند به نوعی در بن‌بست واقع شده‌اند. 
درخواست ما اعطای مجدد مجوز گذراندن دروس لازم در دانشگاه‌های معتبر و یا اعطای مجوز شرکت در آزمون طراحی نظام مهندسی برای فارغ‌التحصیلان مهندسی مکانیک گرایش جامدات است.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار