از افزایش خرید تضمینی گندم تا پیگیری طلبِ گندمکاران

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: میزان خرید تضمینی گندم استان اصفهان در قیاس با پارسال، ۱۱۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: خرید تضمینی گندم در حالی به مرز ۱۰ میلیون تُن نزدیک شده که میزان خرید تضمینی گندم استان اصفهان در قیاس با پارسال، ۱۱۰ درصد افزایش داشته است.

سید سعید راد با اعلام اینکه تاکنون  ۹ میلیون و ۸۷۰ هزار تُن گندم از کشاورزان ۳۱ استان خریداری شده گفت: ۴۶ درصد این میزان خرید در چهار استان خوزستان، کردستان، فارس و کرمانشاه اتفاق افتاده است.

سید سعید راد با اشاره به افزایش ۴۲ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به پارسال و افزایش ۱۱۶ درصدی آن نسبت به سال ۱۴۰۰ گفت: استان بوشهر با ۴۷۵، یزد با ۴۶۳، کهگیلویه و بویراحمد با ۱۴۰، اصفهان با ۱۱۴، البرز با ۱۱۲، فارس با ۱۰۴، چهارمحال و بختیاری با ۸۹، ایلام با ۸۳، لرستان با ۸۰ و سیستان و بلوچستان با ۷۹ درصد از بالاترین رشد خرید تضمینی این محصول در سال جاری، نسبت به سال گذشته برخوردار بوده‌اند.

اوبا بیان اینکه تاکنون، ۶۲ هزار میلیارد تومان و به عبارتی، ۴۲ درصد از پول گندم‌های خریداری شده به کشاورزان پرداخت شده است، افزود: با دستور رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه و وزارت نفت، باقی مانده‌ی پول گندمکاران از محل تبصره ۱۴ به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به افزایش سه برابری قیمت خرید تضمینی گندم در سه سال اخیر گفت: در سال ۱۴۰۰، میزان پول گندم‌های خریداری شده، ۲۲ هزار میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۱، به ۸۳ هزار میلیارد تومان رسید و در سال جاری، این مبلغ، از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان نیز فراتر خواهد رفت.

سید سعید راد با بیان اینکه ۸ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران از محل منابع تسهیلات بانکی، تأمین و به زودی به آن‌ها پرداخت می‌شود، گفت: تأخیر در پرداخت پولِ گندمکاران در تمام سال‌ها بوده است، اما، کشاورزان با اطمینانی که به دولت دارند، گندمِ خود را به مراکز خرید تحویل داده‌اند و ما نیز به صورت تمام وقت، پیگیر تأمین بقیه‌ی طلبِ گندمکاران هستیم تا باقی‌مانده پولشان را پرداخت کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داود
۰۶:۴۳ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
کشاورز بدبخت را اواره کردین شماها
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۱۷:۵۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
معامله ای که قیمتش مشخص نباشه غش در معامله است و حرام است.چرا دولت طلب گندم کاران را پرداخت نمیکند؟ آیا دولت و بانکها حتی یک روز حاضرند قسط عقب افتاده کشاورز رو ببخشن؟ سود سود وام هم میگیرن.۴ماهه گندم تحویل دادیم و طلب کاریم و کسی پاسخگو نیست