مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه ایران سالروز استقلال افغانستان را تبریک گفت

مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با سرپرست سفارت افغانستان در تهران یکصد و چهارمین سالروز استقلال افغانستان را تبریک گفت.

مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز با انتشار توئیتی از دیدار با فضل محمد حقانی سرپرست سفارت افغانستان در تهران خبر داده است.

سید رسول موسوی، مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با سرپرست سفارت افغانستان در تهران سالروز استرداد استقلال کشور را تبریک گفت.

وی اعلام کرد: همزمان با یکصد و چهارمین سالروز استرداد و استقلال افغانستان، در دیدار با سرپرست سفارت افغانستان در تهران این روز را که برای تمام مردم افغانستان مورد احترام است تبریک گفتم.

در سال  ۱۹۱۹ میلادی، افغانستان و انگلیس برای پایان دادن به جنگ سوم «افغان‌-انگلیس»، پیمان «راولپندی» را در شهر «لاهور» پاکستان به امضا رساندند.

براساس این پیمان، انگلیس که تا آن زمان قیمومیت سیاست خارجی افغانستان را به عهده داشت، استقلال کامل این کشور را به رسمیت شناخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
اینجا چه خبره؟!!!!!!!!!!
در کتب تاریخ که ما خوندیم میعنی چاپ کردن وبه مادادن واسه کتاب درسی گفتند افغانستا جز خاک ایران بوده با تشر زدن انگلستان طبق قرارداد۱۹۱۹ از خاک ایران جداشدحالا میگن تحت استعمتر انگلیس بوده ما که نفهمیدیم این تبریک واسه چی بوده واسه جدا شدن از خاک ایران
آخرین اخبار