سعدالله‌اف و سیداکوف به بلگراد رسیدند؛ تانک روسی باز هم به چالش کشیده شد

عبدالرشید سعدالله‌اف و زائوربک سیداکوف با شکست تِرمن والی‌اف و علیخان جبرئیل‌اف به عضویت تیم ملی روسیه در مسابقات جهانی بلگراد درآمدند.

 پیش از این مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد روسیه در غیاب عبدالرشید سعدالله‌اف و زائوربک سیداکوف برگزار شده بود. با نظر گاتسالوف قرار شد این دو کشتی‌گیر با نفرات برتر انتخابی، در تاریخ دیگری کشتی بگیرند و از همین رو با توجه به دوری نزدیک به دو ساله کشتی‌گیران روس از مسابقه رسمی، این دو نفر در جام مشترک‌المنافع که چندی پیش در ولادی قفقاز برگزار شد و تیم ایران هم نمایندگانی در این تورنمنت داشت، روی تشک رفتند که سیداکوف در فینال ۷۴ کیلو مغلوب تیمور بیژیف شد، اما سعدالله‌اف باوجودی که به سختی از سد حریفان گذشت، اما مقام قهرمانی ۹۷ کیلوگرم را به خود اختصاص داد.

امروز مسابقه انتخابی این دو کشتی‌گیر در قالب مسابقه دوستانه‌ای در ۱۰ وزن و به اسم نمادین تیم سعدالله‌اف و تیم سیداکوف به انجام رسید که در دو وزن ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم جنبه انتخابی داشت و در ۸ وزن دیگر دوستانه بود که این مسابقه را تیم عبدالرشید ۶-۴ به سود خود تمام کرد.

زائوربک سیداکوف در مصاف با ترمن والی‌اف ۳-۲ برنده شد. او در ابتدای کشتی ۳ امتیاز از حریف پیش افتاد، اما در ثانیه‌های پایانی اسیر کمرگیری حریف شد و دو امتیاز از دست داد، اما درنهایت با مقاومتی که در خاک داشت، والی‌اف نتوانست رویش بارانداز اجرا کند تا کشتی به سود سیداکوف تمام شده و صاحب دوبنده تیم ملی روسیه در این وزن شود.

عبدالرشید سعدالله‌اف هم که در جام مشترک‌المنافع در مصاف با حریفان دچار چالش جدی شده بود، این بار هم به سختی از سد علیخان جبرئیل‌اف گذشت. او در وقت اول یک امتیاز از خروج پای جبرئیل‌اف از تشک به دست آورد، اما در وقت دوم اسیر زیرگیری حریف شد و دو امتیاز از دست داد.

تانک روسی در شرایطی که ۲-یک عقب افتاده بود بلافاصله از زیرگیری خود صاحب دو امتیاز دیگر شد و هرچند جبرئیل‌اف حریف خطرناکی نشان می‎‌داد و کشتی بسیار نزدیک و حساس شده بود، اما در نهایت گاتسالوف این مبارزه را برد و به دوبنده وزن ۹۷ کیلوگرم روسیه در مسابقات جهانی بلگراد رسید.

پیش از این حاجی‌مراد گاتسالوف سرمربی تیم ملی روسیه هم تاکید کرده بود که عبدالرشید سعدالله‌اف در مصاف با حریفان داخلی دچار چالش شده و آن‌ها فاصله خود را با او کم کرده‌اند.

مسابقات جهانی ۲۰۲۳ که گزینشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس هم خواهد بود، از ۲۵ شهریور تا ۲ مهر در بلگراد صربستان برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار