برنامه سلامت خانواده به ارتقای سواد سلامت و خودمراقبتی منجر می‌شود

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در دولت مردمی به طور ویژه روی موضوع جوانی و افزایش جمعیت کار می‌کنیم.

 حسین فرشیدی گفت: زمانی که از سواد سلامت و ارتقای آن، بحث می‌شود به این معناست که باید برای تحقق این مهم همه در کنار هم باشند و در این رویداد بین‌المللی، شاهد حضور پررنگ مجموعه‌های داخلی و خارجی هستیم.

وی با ذکر این نکته که در موضوع کووید ۱۹ با موارد بسیاری آشنا شدیم، تاکید کرد: در همان زمان، مشارکت تمامی مجموعه‌ها را در حفظ سلامت جامعه داشتیم و وقتی که همه به اهمیت این موضوع پی بردند، در جهت افزایش سطح سواد سلامت جامعه تلاش کردند.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: مهمترین بخش یک استراتژی، داشته‌های مان است؛ خوشبختانه از ظرفیت اساتید پیشکسوت و تاثیرگذار زیادی برخوردار هستیم و با استفاده از این ظرفیت ناب در جهت اجرای هرچه بهتر برنامه‌های حوزه سلامت استفاده می‌کنیم.

فرشیدی با بیان این که در دولت مردمی به طور ویژه روی موضوع جوانی و افزایش جمعیت کار می‌کنیم، یادآور شد: معتقدیم که تحقق سیاست‌های جوانی جمعیت ضمن جلوگیری از پیری زودرس جمعیت، از تحمیل هزینه‌های دارویی و درمانی بسیار زیاد جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: وقتی که صحبت از سلامت می‌شود باید تمامی موضوعات انسانی، حیوانی و زیست‌محیطی به‌طور یکپارچه و یکسان دیده شوند چرا که هر سه حوزه، در سلامت جامعه بسیار حائزاهمیت هستند و در برنامه‌های خودمان به دنبال آموزش سلامت مردم و توجه بیشتر به موضوع پیشگیری هستیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت تکنولوژی‌ها با نگاه و دید به آینده، گفت: هوش مصنوعی و پزشکی از راه دور، نمونه‌های موفق توجه به تکنولوژی‌های آینده است که در وزارت بهداشت آماده دریافت نظرات و پیشنهادات در جهت رشد و پیشرفت در زمینه رفتار‌های بهداشتی و کاهش بیماری‌ها با رعایت درست نکات پیشگیرانه هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار