ژاپن و چین اولین برندگان روز نخست مسابقات والیبال قهرمانی آسیا

ژاپن و چین در نخستین روز از مسابقات والیبال قهرمانی آسیا حریفان را شکست دادند.

تیم ملی والیبال ژاپن در نخستین روز از دیدارهای بیست و دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی آسیا در سالن شش هزار نفری غدیر ارومیه با نتیجه سه بر صفر مقابل تایلند پیروز شد تا نخستین برنده این دوره از رقابت‌ها لقب بگیرد.

دیدار تیم‌های ملی والیبال ژاپن و تایلند از ساعت ۱۳:۱۵  امروز شنبه در سالن ۶ هزار نفری غدیر ارومیه آغاز شد و بیش از ۲ هزار نفر تماشاگر از نزدیک این دیدار را تماشا کردند.

در این دیدار، تیم ژاپن که پس از کسب عنوان سومی لیگ ملت‌های والیبال به ارومیه آمده بود، با قدرت بازی را آغاز کرد  و توانست در سه ست متوالی و با نتایج ۲۵بر ۱۹، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۲۲ مقابل تایلند به برتری رسید و نخستین پیروزی خود را در این رقابت‌ها بدست آورد.

جو مینگ از چین و لی هونگ فای از هنگ کنگ به‌عنوان داوران اول و دوم، قضاوت این دیدار را برعهده داشتند.

ژاپن در دومین دیدار خود در این رقابت‌ها فردا (یکشنبه 29 مرداد) ساعت ۱۳:۱۵ در سالن الغدیر ارومیه به مصاف ازبکستان می‌رود و تیم تایلند استراحت دارد.

با این برد، اولین پیروزی این دوره از رقابت‌ها به نام تیم ژاپن که از همه بازیکنان اصلی خود سود می‌برد، ثبت شد.

در دیدار دوم که بین چین و اندونزی در سالن سه هزار نفری شهیدان آهندوست روی داد سرخ پوشان چین نیز با بلند پروازی تمام با نتیجه سه بر دو تیم رقیب را شکست داد.

در این دیدار تیم ملی چین در ست‌های اول، سوم و پنجم به ترتیب با نتایج ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۱۹، و ۱۵ بر۱۳حریف خود غلبه کرد و تیم ملی اندوزی ست‌های دوم و چهارم را به ترتیب با نتایج ۲۵ بر ۲۲ و  ۲۸ بر ۲۶ تیم چین را شکست داد.

بیست و دومین دوره رقابت های والیبال قهرمانی مردان آسیا ۲۰۲۳ با حضور ۱۷ تیم از امروز به میزبانی ایران در شهر ارومیه شروع شده و تا ۴ شهریور ماه ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.