پرداخت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات به زنبورداران شهرستان نیر

مدیر جهاد کشاورزی نیر گفت: زنبورداران این شهرستان امسال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات حمایتی گرفتند.

کامل ساجد با تشریح اقدامات حمایتی از زنبورداران شهرستان گفت: جهاد کشاورزی نیر آمادگی لازم برای تبدیل پتانسیل‌های بالقوه شهرستان به بالفعل و حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش صنایع تبدیلی و ارائه تسهیلات از محل اعتبارات طرح توسعه بخش کشاورزی به سرمایه‌گذاران را دارد و متقاضیان می‌توانند درخواست خود را به مدیریت جهاد کشاورزی ارائه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر می گوید: زنبورداران این شهرستان پارسال ۳۷۳ تن عسل تولید کردند و میانگین برداشت عسل از هر کندو ۲۱ کیلوگرم بوده است.

به گفته او، بر اساس آمارگیری امسال ۲۰۰ زنبوردار با در اختیار داشتن ۱۷ هزار کلنی در این شهرستان در زمینه زنبورداری و تولید عسل فعالیت دارند و زمان برداشت عسل در این منطقه نیز اواسط شهریورماه تعیین شده است.

کامل افزود: شهرستان نیر به دلیل وجود مراتع ارتفاعات سبلان ، افزایش میزان بارندگی در منطقه و برخورداری از تنوع پوشش گیاهی منطقه مناسبی برای استقرار کلنی و تولید عسل با کمیت و کیفیت مطلوب است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر سالانه بیش از ۳۵ زنبوردار از شهرستان‌های اردبیل ، تالش و آستارا با ۲۰ هزار کندو در این شهرستان اسکان می‌یابند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.