مدیرکل آموزش و پرورش کردستان :

کسب دو رتبه تک‌رقمی کنکور بیانگر استعداد دانش‌آموزان کردستانی است

ناظمی جلال گفت: کسب ۲ رتبه برتر کنکور سراسری و رتبه جهانی المپیاد شیمی توسط دانش‌آموزان کردستانی بیانگر استعداد‌های بالقوه جوانان مستعد این استان است.

هاشم ناظمی‌جلال مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: حل مشکلات آموزش پرورش در گرو تقویت تعامل و همکاری متقابل با دستگاه‌های مختلف با تاکید بر اصل انضباط، امیدآفرینی و مواردی از این قبیل است.

او گفت: معلم باکیفیت و در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی جذب آموزش و پرورش می‌شود بر همین اساس تمام معلمین که جذب این سازمان می‌شوند از تعلیم یافتگان دانشگاه فرهنگیان خواهند بود.

ناظمی جلال در ادامه افزود: احیای معاونت پرورشی و ایجاد نشاط و خودباوری در بین دانش‌آموزان و همچنین هر دانش آموز یک مهارت در همین راستا مورد توجه قرار گرفته است.

ناظمی‌جلال خاطرنشان کرد: برنامه ملی سواد خواندن که از استان کردستان شروع شد تاکنون در همین راستا ۷۰۰ کلاس درس به کتابخانه کلاسی مجهز شده‌اند.

او اضافه کرد: خلاف آنچه فکر می‌شود که در تعطیلات تابستان کار آموزش و پرورش کم است تمام توان ما بهره‌گیری از این ظرفیت برای توسعه و ارتقای کمی و کیفی خدمات در آموزش و پرورش است.

به گفته او، در حال حاضر بیش از ۳۲۰ هزار دانش‌آموز جزو جامعه هدف آموزش و پرورش استان است که در ۳ هزار و ۱۷۰ مدرسه شامل بیش از ۱۲ هزار کلاس درس اشتغال به تحصیل دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: بیش از ۲۴ هزار فرهنگی در بدنه آموزش و پرورش خدمات ارائه می‌کنند، ۴۸۵ نفر نیروی آموزش ابتدایی و آموزش استثنایی از اول مهرماه جذب آموزش و پرورش می‌شوند ضمن اینکه نتایج استخدام این افراد اعلام شده و مراحل بعدی کار در حال انجام است.

به گفته او، در حوزه آموزش متوسطه و هنرستان‌ها هم حدود ۴۰۰ معلم جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

هاشم ناظمی جلال با اشاره به برگزاری مرحله نهایی مسابقات کشوری ژیمناستیک و جشنواره پدر و پسر و مادر و دختر در کردستان و خروجی‌های آن، افزود: مقدمات کار انجام شده و هزار و ۶۴۸ دانش آموز به همراه پدر و مادر در این مسابقات شرکت کردند.

ناظمی‌جلال اضافه کرد: مجموع ۸۰۸ دانش آموز پسر  و ۸۴۸ دانش آموز دختر در این جشنواره‌ها با هم به رقابت پرداختند.

او عنوان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و برگزاری جشنواره‌های دانش‌آموزان استان به سطحی از انایی دست پیدا کرده اند که در حوزه‌های مختلف ملی و بین المللی نقش‌آفرینی و صاحب جایگاه‌های برتر هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان کسب ۲ رتبه پنجم و هشتم توسط دانش‌آموزان کردستانی در کنکور سراسری را تبریک گفت و افزود: دانش‌آموز بانه‌ای نیز توانسته در عرصه جهانی در رشته شیمی حائز رتبه برتر شود که این نشان از استعداد‌های بالقوه جوانان و دانش آموزان مستعد این استان است.

ناظمی‌جلال گفت: مشکلات در بدنه آموزش و پرورش وجود دارد و منکر این موضوع نبوده و نیستیم، ولی تمام تلاش برای ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش و پرورش در استان بکار گرفته و در این راستا نیز نیازمند همراهی هرچه بیشتر مردم به ویژه عزیزان خیر هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.