اولین محموله ارسالی اوکراین از زمان پایان توافق غلات، وارد ترکیه شد

اولین کشتی تجاری اوکراینی از زمان پایان توافق غلات، وارد تنگه بسفر ترکیه شد.

داده‌های سرویس ردیابی ترافیک دریایی نشان می‌دهد اولین کشتی تجاری اوکراینی که از زمان پایان توافق غلات، بندری در اوکراین را ترک می‌کند، وارد تنگه بسفر، مهم‌ترین آبراه بین‌المللی ترکیه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، این کشتی که «جوزف شولت» نام دارد و روز چهارشنبه بندر اودسا در اوکراین را ترک کرده بود، ساعت ۰۶:۲۰ به وقت گرینویچ از تنگه بسفر در کشور ترکیه عبور کرده و به سمت بندر استانبول که مقصد نهایی آن است، حرکت کرد.

الکساندر کوبراکوف، وزیر زیرساخت اوکراین روز چهارشنبه اعلام کرد این کشتی با بیش از ۳۰ هزار تن محموله، بندر اودسا را ترک کرده است. کوباکوف خاطرنشان کرد که این اولین کشتی است که از ۱۶ ژوئیه (زمان خاتمه قرارداد غلات) بندر اودسا را ترک می‌کند.

گفتنی است، کشتی جوزف شولت از ۲۳ فوریه سال ۲۰۲۲ (سه روز پس از آغاز جنگ اوکراین) در این بندر محصور شده بود.منابع می‌گویند این کشتی حامل غلات نیست.

گفتنی است، ابتکار غلات دریای سیاه با میانجیگری ترکیه و سازمان ملل، که یک کریدور بشردوستانه را برای صادرات غلات اوکراینی در سال گذشته فراهم می‌کرد، ماه گذشته منقضی شد. روسیه می‌گوید طبق قرارداد باید صادرات غلات و کود‌های شیمیایی از روسیه تسهیل می‌شد، اما این امر محقق نشده است. درنتیجه، مسکو اعلام کرد مشارکت خود را در این قرارداد تمدید نمی‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار