استاندار اردبیل:

شاخص بهره‌مندی استان اردبیل از زیرساخت‌های ارتباطی پایین است

استاندار اردبیل گفت: میانگین شاخص بهره‌مندی مردم این استان از زیرساخت‌های مربوط به راه‌های ارتباطی مناسب پایین‌تر از نصف میانگین کشوری است.

سیدحامد عاملی در آیین آغاز بکار پروژه احداث تونل خلخال - اسالم و در جمع مردم خلخال افزود: عقب‌ماندگی‌های ناشی از ضعف‌های گذشته مربوط به ایجاد زیرساخت‌های استان در بحث راه‌های ارتباطی و همچنین اقتصاد استان تبدیل به یک معضل عمومی در این استان شده است.

او بیان کرد: در حالی که میانگین شاخص تبدیل راه‌های اصلی به بزرگراه در سایر استان‌های کشور ۲۴ درصد است، متاسفانه این شاخص در استان اردبیل ۱۱ درصد است.

استاندار اردبیل اضافه کرد: در حالی که مرکز استان اردبیل از داشتن یک راه اصلی مناسب برای دسترسی به مرکز کشور همچنان محروم است، اهالی هشت شهرستان این استان نیز فاقد یک راه مناسب و بزرگراه برای دسترسی به مرکز استان هستند.

عاملی با اشاره به عقب‌ماندگی ملموس استان اردبیل در بخش شاخص‌های اقتصادی گفت: مردم و مسئولان استان باید با وحدت و همدلی تلاش کنند تا عقب‌ماندگی‌های استان جبران شده و در مسیر توسعه اقتصادی گام برداریم.

او با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم به زیرساخت‌های این استان افزود: در حالی که میانگین تزریق اعتبارات به زیرساخت‌های این استان در سال‌های گذشته سالانه هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است بوده با پیگیری‌های صورت گرفته و تلاش دولتمردان دولت سیزدهم در سال گذشته این مبلغ به ۶۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

استاندار اردبیل اظهار کرد: با همکاری و همدلی بین مسئولان استان و همچنین تلاش نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، عقب ماندگی‌های گذشته را جبران و به اهداف توسعه استان اردبیل در عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی دست پیدا می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.