ایجاد مراکز رشد تخصصی از اولویت‌های پارک علم و فناوری اردبیل است

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: حرکت به سمت ایجاد مراکز رشد تخصصی با توجه به نیاز‌های استان از اولویت‌های این سازمان است.

یوسف عباسپور اظهار کرد: از رویکرد‌های اصلی پارک علم و فناوری استان اردبیل تعامل با اصحاب رسانه و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در راستای شناسایی مسائل و مشکلات و حتی ارائه راهکار‌ها است.

او افزود: از اهداف اصلی پارک علم و فناوری استان این است که به سمت ایجاد مراکز رشد تخصصی حرکت کند و می‌توان مراکز رشدی که به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند از جمله آنکه مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل را با اخذ مجوز از شورای گسترش آموزش عالی به پردیس تخصصی تبدیل کنیم که شرکت‌های مستقر در این پردیس بتوانند از مزایای پارک علم و فناوری برخوردار شوند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل بیان کرد: ایجاد مرکز نرم فرهنگی و صنایع خلاق فرهنگی از نیاز‌های اساسی استان می‌باشد که مراکز علمی و دانشگاهی می‌توانند در این موضوعات ورود پیدا کنند.

عباسپور تصریح کرد: پارک علم و فناوری استان اردبیل از یک فضای صرفاً ترویجی اقدام به ریل‌گذاری و انجام فعالیت‌های اجرایی تغییر رویکرد داده است و سعی بر آن دارد تا براساس نیاز‌های استان به سمت ایجاد و توسعه مراکز رشد، دانش بنیان و پردیس‌های تخصصی حرکت کند.

او با اشاره به توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری استان اظهار کرد: ما برای اینکه بتوانیم به سمت اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کنیم لازم است تا زیست بوم فناوری را در استان توسعه دهیم و در این راستا اولین رویداد تانا سال گذشته در اردبیل با احصای ۱۷۰ نیاز فناورانه از مراکز تولیدی و دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل بیان کرد: در صورت اعلام آمادگی دانشگاه محقق اردبیلی و جهاددانشگاهی استان می‌توانیم یک مرکز رشد به صورت سه جانبه بین دانشگاه محقق اردبیلی، جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری با استفاده از ظرفیت‌هایی که در هر سه مجموعه وجود دارد ایجاد کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.