ربات انسان‌نمای چند منظوره طراحی شد+ فیلم

ربات جدید انسان‌نما برای ایجاد مدل‌های سه‌بعدی و نقشه اجسام مجاور به دوربین سنجش عمق و فناوری لیدار مجهز است.

اخیرا در شبکه‌های اجتماعی رباتی  به عنوان قوی‌ترین ربات انسان‌نمای چندمنظوره جهان معرفی شده است.

پس از مشاهده ویدئوی این ربات بسیاری از کاربران  اعلام کردند که  این ربات بیشتر شبیه به ترمیناتور است که تلاش می‌کند تا به نزدیک‌ترین توالت عمومی برسد.

براساس گزارش‌ها، این ربات H ۱ نام دارد و توسط یک چینی ساخته شده است.

این شرکت در ماه گذشته، ویدئویی را از یکی دیگر از خلاقیت‌های خود منتشر کرد. این خلاقیت، یک حیوان خانگی برای آینده به شکل یک سگ رباتیک خزنده بود که می‌توانست صحبت کند و روی دست‌هایش بایستد. سگ رباتیک که «Go ۲» نام دارد، می‌تواند از پله‌ها نیز بالا برود، «فچ» (fetch) بازی کند، موسیقی را از یک اسپیکر داخلی پخش کند و حتی با دستور عکس بگیرد و آن را مستقیما به تلفن همراه هوشمند صاحب خود بفرستد.

در مقایسه، H ۱ یک ربات انسان‌نما است که حدود ۱۸۰ سانتی‌متر قد و ۴۷ کیلوگرم وزن دارد.

سرعت راه رفتن ربات، ۳.۴ مایل در ساعت است که تقریبا به سرعت معمولی راه رفتن یک انسان شباهت دارد. پس مطمئن باشید که به همین دلیل، H ۱ به این زودی‌ها مانند «آرنولد شوارتزنگر کسی را تعقیب نخواهد کرد.

همچنین، H ۱ به دوربین سنجش عمق و فناوری لیدار مجهز است که از نور منعکس‌شده برای ایجاد مدل‌های سه‌بعدی و نقشه اجسام مجاور استفاده می‌کند.

با وجود این امکانات، یکی از چیز‌هایی که H ۱ فعلا به طور مشخص ندارد، دست است، اما یونیتری می‌گوید که دست‌ها در حال توسعه هستند.

این شرکت، تاریخ رسمی عرضه H ۱ را اعلام نکرده، اما می‌خواهد این ربات را ظرف سه تا ۱۰ سال آینده با قیمت حدود ۹۰ هزار دلار برای خرید آماده کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار