باران ۱۱۵ میلیارد تومان خسارت به محصول خرمای نیکشهر وارد کرد

مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر گفت: پدیده مونسون و بارش باران و افزایش رطوبت هوا، خسارت ۱۱۵ میلیارد تومانی به کشاورزان این شهرستان وارد کرده است.

عبدالستار سهرابزهی اظهارکرد:از اوایل مردادماه با شروع برداشت خرما و همزمانی آن با پدیده مونسون و بارش باران و افزایش رطوبت هوا، بیش از ۸۰ درصد محصول خرمای آماده برداشت دچار پوسیدگی و ترشیدگی شده و ریزش کرده و خسارت ۱۱۵ میلیارد تومانی به کشاورزان این شهرستان وارد کرده است. 

وی افزود: از نخلستان‌های خسارت دیده نیکشهر بازید شده و میزان خسارت وارده به نخلکاران در سطح یک هزار و ۷۰۰ هکتار بوده است.

وی بیان کرد: در بعضی از مناطق نیکشهر کشاورزان مجبور به برداشت زود هنگام محصول خرما شدند تا از خسارت بیشتر در امان باشند.

مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر گفت: این شهرستان دارای سه هزار هکتار نخلستان هست که ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار آن بارور بوده و عمده خسارت وارده به خرمای رقم مضافتی است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۲۰ رقم خرما در منطقه بلوچستان به ویژه شهرستان نیکشهر کشت می شود، ادامه داد: از اوایل تیرماه کار برداشت خرما با برداشت ارقام زودرس‌ شامل ارقام کوتومی، نگال، ربی سرچاهی، آبدندان، شکری از نخلستان‌های این شهرستان آغاز شده و با برداشت ارقام هلیله و حصاب در مهرماه به پایان می‌رسد.

سهرابزهی گفت: همچنین گرده افشانی درختان خرما در این منطقه از اسفند ماه هر سال آغاز و تا اردیبهشت ماه سال بعد ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.