تفاهمنامه ایجاد مرکز تامین مالی از بازار سرمایه برای بنگاه‌های اقتصادی در خراسان رضوی منعقد شد

تفاهمنامه سه جانبه به منظور ایجاد مرکز تامین مالی از طریق بازار سرمایه برای بنگاه‌های اقتصادی خراسان رضوی بین سازمان بورس و اوراق بهادار، استانداری و همچنین اتاق بازرگانی مشهد منعقد شد.

تفاهمنامه سه جانبه به منظور ایجاد مرکز تامین مالی از طریق بازار سرمایه برای بنگاه‌های اقتصادی خراسان رضوی روز پنجشنبه در همایش «سرمایه گذاری و تامین مالی از بازار سرمایه» بین «مجید عشقی» رییس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی و «محمدرضا توکلی زاده» رییس اتاق بازرگانی مشهد به امضا رسید.

رضا خواجه نائینی، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی در تشریح مفاد این تفاهم نامه گفت: در این تفاهم نامه همکاری مشترک استانداری و اتاق بازرگانی خراسان رضوی با سازمان بورس و اوراق بهادار کشور برای برگزاری دوره‌های آموزشی شکل گرفته است.

وی افزود: تامین مالی از طریق بورس، تسریع در پذیرش شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در بورس و معرفی شرکت‌های توانمند استان خراسان رضوی به سازمان بورس و تسریع در پذیرش شرکت‌ها در بورس از جمله محور‌های این دوره‌های آموزشی است.

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: برون رفت از شرایط سخت نیاز به نگاه جدید و عملیات تحولی دارد، برای مقابله با دنیای استکبار باید رویکرد اندیشه‌ای و نرم افزاری داشت و با برنامه ریزی وارد میدان عمل شویم.

وی بیان کرد: پنج حوزه تحولی در اقتصاد استان خراسان رضوی به عنوان سند تحول دولت، را در دستور کار قرار داده ایم که شامل کشاورزی، صنعت، معدن، زیارت و تامین مالی است و نگاه تحولی در همه این حوزه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

نظری با بیان اینکه مساله جدی در خصوص تامین منابع مالی، بانک محوری بودن آن است، افزود: در این راستا باید مزیت‌های خراسان رضوی در حوزه‌های صنعت و معدن، زیارت، صادرات، ترانزیت و کشاورزی مدنظر قرار گیرد، اما این موضوع صرفا از طریق بانک‌ها تامین نمی‌شود، لذا مراجع تامین مالی متعددی برای طرح‌های مختلف در نظر گرفته ایم که یکی از آن‌ها بورس است.

استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: به منظور تامین مالی پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف اقتصادی استان از سازمان بورس و اوراق بهادار خواسته شد تا مرکزی برای تامین منابع مالی از طریق بورس در استان راه اندازی شود و صاحبان سرمایه و بنگاه‌های تولیدی در این زمینه آموزش‌های لازم را فرا بگیرند.

وی اظهار داشت: این مرکز به بنگاه‌های اقتصادی که به دلیل فرسودگی خط تولید یا نداشتن بازار یا منابع مالی لازم ضعیف شده اند، کمک خواهد کرد به منابع مالی لازم از طریق بورس دست یابند.

نظری با اشاره به سهم اندک بنگاه‌های اقتصادی استان در بازار بورس گفت: ۱۰۰ شرکت در استان آمادگی ورود به بازار بورس را دارند و تا سال ۱۴۰۲ به منظور تامین مالی از طریق ورود به بورس این شرکت‌ها عددی تقریبا به میزان ۳۰۰ هزار میلیارد تومان را باید در نظر گرفت.

وی بیان داشت: با راه اندازی مرکز تامین مالی در خراسان رضوی زمینه ورود شرکت‌ها به بورس فراهم خواهد شد و در این مرکز واحد‌هایی که ظرفیت لازم برای ورود به بازار بورس را داشته باشند را شناسایی خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار