احکام رتبه‌بندی افرادی که اعتراضشان وارد بود؛ به‌زودی ابلاغ می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: صدور احکام رتبه‌بندی افرادی که اعتراضشان وارد بوده به زودی و به تدریج انجام خواهد شد.

رضامراد صحرایی گفت: مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور باید مدارس تحول‌آفرین را شناسایی کنند، مدیران باید مرحله به مرحله مدارس تحول را شناسایی و رصد کنند.

او با بیان این که مدارس تحولی خاص مدارس دولتی است، گفت: غیر از مدارس دولتی بقیه مدارس هم باید در مسیر تحول قرار بگیرند. مدارس تحول که شناسایی شدند باید به صورت شبکه در سراسر کشوربرای یک هدف و آن هم «یادگیری از یکدیگر» به هم وصل شوند.

وی بر معرفی فعالیت‌های سرآمد، کار‌ها و معلمان نمونه تاکید کرد و گفت: باید سامانه‌ای باشد که این فعالیت‌ها و افراد معرفی شوند و بقیه هم به آن مراجعه کنند.

صحرایی گفت: هر کار بزرگی که بخواهیم انجام دهیم باید به آموزش آن توجه کنیم و آموزش را سرلوحه کار قرار دهیم. دوره‌های آموزشی باید به صورت دقیق معرفی شوند. ما تحول صفر یا صدی نداریم، بلکه تحول امری تدریجی است.

او افزود: اعتراضات رتبه‌بندی بررسی‌شده و فرایند صدور احکام رتبه‌بندی افرادی که اعتراضشان وارد بوده، به‌زودی و به تدریج ابلاغ خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به موضوع آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان هم اشاره کرد و گفت: باید دو سال بعد از اتمام رتبه‌بندی، آیین‌نامه این موضوع بازبینی شود و به تصویب هیئت وزیران برسد. پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و شورای عالی آموزش و پرورش باید آیین‌نامه رتبه بندی را بنویسند و همه باید به آن‌ها کمک کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.