قطع آب و دردسر اهالی چند روستا در هوای شرجی شمال+ فیلم

قطع آب در هوای شرجی و داغ شمال، سبب گلایه اهالی برخی روستا‌های بخش لاله آباد بابل شده است.

ده‌ها روستا از توابع بخش لاله‌آباد شهرستان بابل مدت‌ها است با فرا رسیدن فصل گرما با چالش قطع مکرر یا کاهش شدید فشار آب آشامیدنی مواجه می‌شوند، موضوعی که در این روز‌های شرجی و گرم، گلایه ساکنان این روستا‌ها را بدنبال دارد.

جواد کریم‌پور یکی از ساکنان بخش لاله‌آباد بابل می‌گوید: اکثر مردم این بخش کشاورزهستند و بعد از کار روزانه نیاز به استحمام دارند، اما در برخی روز‌ها آب در ساعات بعد از ظهر ۳ تا ۴ ساعت یا قطع است یا کاهش فشار دارد.

او افزود: بسیاری از مردم این روستا‌ها توان خرید مخازن آب یا حفر چاه در منازل را ندارند و مجبور هستند آب مورد نیاز را از چاه‌های کشاورزی اطراف تامین کنند.

زهرا پورچالی یکی دیگر از اهالی بخش لاله‌آباد بابل نیز می‌گوید: زمان قطع آب نیز مشخص نیست تا با ذخیره آب بتوان به امور روزانه پرداخت.

او افزود: این مشکل چند سال است گریبانگیر اهالی این روستا شده است و وعده‌هایی برای حل معضل قطع یا کاهش فشار آب داده شده، اما اجرایی نمی‌شود.

آبرسانی با تانکر جوابگو نیست

محمود رحیمی رئیس شورای بخش لاله‌آباد بابل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه این بخش ۵۲ هزار نفر جمعیت دارد و آورده آب این تعداد جمعیت هم از سه مسیر منتهی به آمل تامین می‌شود، گفت: جریان آبرسانی به این روستا‌ها با کوچیکترین اتفاق مانند قطع آب در ایستگاه‌های پمپاژ قطع می‌شود.

او افزود: اداره آب و فاضلاب با تانکر به برخی محلات آبرسانی می‌کند، ولی امکان اینکه بتوان با تانکر آب مورد نیاز همه اهالی که دچار قطع آب هستند را تامین کرد بسیار سخت است.

دومخزن و یک ژنراتور مشکل را حل می‌کند

مسلم رحیمی عضو شورای اسلامی شهرستان بابل با تایید قطع آب در بخش لاله آباد بابل، گفت: متاسفانه همه روزه شاهد قطع آب در روستا‌های مختلف این بخش هستیم که در برخی مواقع ۳ تا ۴ ساعت طول می‌کشد.

او با بیان اینکه بخش لاله آباد در حوزه جاده جدید بابل به آمل مخزن ذخیره آب ندارد، افزود: آب آشامیدنی بخش لاله‌آباد از مخزن آب درویش خیل آمل و ایستگاه پمپاژ روستای نودهک تغدیه می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهرستان بابل ادامه داد: آب این ایستگاه هم از چاه‌های روستای پاشا‌کلای آمل تغدیه می‌شود، اما به دلیل قطع گاه به گاه برق در منطقه، فرایند آبرسانی این ایستگاه مختل و مخزن هم به سرعت تخلیه می‌شود، چونکه ۲۲ روستا از آن بهره‌برداری می‌کنند.

رحیمی با بیان اینکه چالش آبی بخش لاله‌آباد با راه‌اندازی دو مخزن حل می‌شود، ادامه داد: یک راه دیگرنیز تجهیز ایستگاه نودهک به ژنراتور برق است تا با قطع برق ایستگاه از مدار خارج نشود.

عضو شورای اسلامی شهرستان بابل گفت: اگر ایستگاه پمپاژ آب روستای علی‌آباد که قول افتتاح آن را خرداد پارسال داده بودند راه اندازی شود مشکل کم آبی ۲۰ تا ۲۵ روستای بخش لاله‌آباد برطرف خواهد شد. 

او افزود: خیران منطقه زمینی را در شهرزرگر برای ایجاد یک مخزن آبی به اداره آب شهرستان اهدا کردند که اگر این مخزن به بهره‌برداری برسد بخش قابل توجهی از مشکلات آبی این بخش رفع خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
شمارو بخدا استاندار نماینده ها فکری کنین .بیچاره شدیم از بی ابی .از بی برقی ..
Germany
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
روستاهای نوشهر اب اگر بیاد روزی دوساعت قطره چکان ..وقتی این همه ساخت و ساز ویلاهای استخر دار .از کجا اب تامین بشه .چرا فکری نمیکنین .عرض یکماه .یهو یک ویلا بدون ظوابط سبز میسه .همه اب وبرق بدون کنتور استفاده میکنن
Germany
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
فاجعه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
پمپ اب بزارن حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
گویا با این بی مدیریتی باید شیرینسازیها در شمال کشور هم ساخته شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
خطوط آبرسانی باید از چندین منبع تامین شوند این کار به پایداری و همیشگی آب کمک آشامیدنی میکند
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۰:۳۲ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
دلم میسوزد وکاری ز دستم برنمی آید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
آب روستا های بخش دودانگه ساری هم قطع هست و وضعیت ناجوری داره لطفا رسیدگی کنید مخصوصا روستا های مجی . مته کلا . مرگاب