سارکوزی: اوکراین باید پلی میان اروپا و روسیه باشد

رئیس‌جمهور پیشین فرانسه تاکید کرد اوکراین جایی در اتحادیه اروپا ندارد.

«نیکولا سارکوزی» رئیس جمهور پیشین فرانسه تاکید کرد که اوکراین نباید عضو اتحادیه اروپا شود، چراکه اتحادیه اروپا جایی برای کی‌یف ندارد.

سارکوزی شب گذشته در مصاحبه با روزنامه «فیگارو» گفت که وظیفه اوکراین این است که پلی بین اتحادیه اروپا و روسیه باشد، پس باید یک کشور بی‌طرف باقی بماند.

او اعتراف کرد اتحادیه اروپا با وعده عضویت اوکراین در میان اعضای خود به کی‌یف دروغ می‌گوید. این مقام فرانسوی در این خصوص گفت: «شما باید درک کنید که وظیفه اوکراین چیست. اینکه به بخشی از اتحادیه اروپا تبدیل شود؟ من اینطور فکر نمی‌کنم. نه فقط به این دلیل که آماده [عضویت در اتحادیه] نیست و نمی‌تواند الزامات ورود را برآورده کند، بلکه به این دلیل که باید در حالت بی‌طرفی باقی بماند. من درک نمی‌کنم که چرا این بی‌طرفی، توهین‌آمیز تلقی می‌شود؛ در حالی که می‌تواند تضمین‌های امنیتی بین‌المللی قابل اعتمادی دریافت کند».

سارکوزی با ساده‌لوحانه خواندن این تفکر که خروج «ولادیمیر پوتین» از قدرت در روسیه چیزی را تغییر خواهد داد، اضافه کرد: «اوکراین حلقه اتصال بین غرب و شرق است و باید همینطور باقی بماند. لازم است سازگار و مخصوصا واقع‌بین باشد».

رئیس جمهور پیشین فرانسه گفت: اگر از اوکراین بخواهیم که بین این دو طرف یکی را انتخاب کند، با تاریخ و جغرافیای این منطقه پیچیده در تضاد خواهد بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار