هشتمین جشنواره صنعت چاپ خراسان شمالی برگزار می‌شود

جلسه هماهنگی برگزاری هشتمین جشنواره صنعت چاپ خراسان شمالی با حضور فعالان حوزه چاپ و نشر استان تشکیل شد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در جلسه هماهنگی برگزاری هشتمین جشنواره صنعت چاپ استان،گفت: چاپ یک بعد فرهنگی دارد و ما می‌توانیم از طریق آن فرهنگ خودمان را صادر کنیم به همین دلیل صنعت چاپ، صنعت تکمیل کننده است.

حجت الاسلام والمسلمین عباس سرشته گفت : قطعا دست اندرکاران حوزه چاپ از منزلت خاص برخوردارند، زیرا زندگی اجتماعی بشر در ابعاد مختلف با این هنر - صنعت در ارتباط بوده و تاریخ بشریت مرهون و مدیون این قشر زحمتکش می‌باشد.

او گفت : در این آیین ۲۰ نفر از پیشکسوتان، کارگران فنی نمونه، مدیران نمونه، کارآفرینان برتر، طراحان نمونه حوزه صنعت چاپ خراسان شمالی مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

«سرشته» گفت : هدف از برگزاری جشنواره کمک به ارتقاء و رشد این صنعت است و صنعت چاپ نقش بی بدیلی درتوسعه صادرات غیر نفتی دارد چرا که چاپ چهره بسته بندی است و هر کالایی را که می‌خواهیم صادر کنیم برای بسته بندی نیازمند صنعت چاپ هستیم.

یادآوری می‌نماید؛ هشتمین جشنواره صنعت چاپ خراسان شمالی دهه اول مهرماه برگزار و از عوامل صنعت چاپ تجلیل خواهد شد.

گفتنی است؛ ۵۴ واحدچاپ و صنایع وابسته اعم از چاپخانه، چاپ سیلک، چاپ دیجیتال و چاپ صنعتی در استان با ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به فعالیت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.