لزوم پیشگیری از حریق در عرصه‌های جنگلی گیلان

استاندار در ستاد مدیریت بحران گفت: تمهیدات لازم برای پیشگیری از حریق در عرصه‌های جنگلی گیلان إتخاذ شود.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (چهارشنبه ۲۵ مرداد ماه) در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در استانداری گفت: بسته کامل اقدامات پیشگیرانه از بحران در تمام دستگاه‌ها باید تهیه شود و این مهم مورد توجه مدیران استان قرار گیرد.

او با تأکید بر اینکه کارگروه‌هایی برای پیشگیری از حوادث و بحران تشکیل شود، افزود: در این کارگروه‌ها تمامی تمهیدات باید إتخاذ شود تا در صورت بروز اتفاقی، معطلی و کوتاهی در ارائه کمک و سایر موارد اتفاق نیفتد.

استاندار همچنین با تأکید بر حفظ عرصه‌های ملی و ضرورت توجه همه مردم به حراست از این عرصه‌ها در استان تصریح کرد: تمهیدات لازم برای پیشگیری از حریق در عرصه‌های جنگلی گیلان اتخاذ شود.

عباسی با بیان اینکه سال گذشته شاهد بروز حریق در عرصه‌های جنگلی استان بودیم، گفت: بخشی از این آتش سوزی‌ها عمدی و برخی دیگر اتفاقی بوده از این رو دستگاه‌های امنیتی و انتظامی موظف به مراقبت از تحرکات عمدی در آتش سوزی جنگل‌ها هستند ضمن اینکه باید با عاملان این نوع حریق‌ها برخورد شود.

او با بیان اینکه باید تهدید‌های حریق و عوامل مختلف آن شناسایی شود، افزود: فرمانداران در شهرستان‌ها و سایر دستگاه‌های مسئول باید به این مهم توجه جدی داشته باشند.

استاندار گیلان تصریح کرد: در موضوع مربوط به هوشمندسازی در حوادث زلزله و سیل، نقش و مسئولیت هر یک از دستگاه‌ها باید دقیق مشخص شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.