۱۸۵ کیلومتر فیبر نوری در آزادراه «خرم زال» افتتاح می‌شود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان از بهره‌برداری از پروژه فیبر نوری مسیر آزادراه «خرم زال» به گردنه «دهلیچ» و پلدختر به طول ۱۸۵ کیلومتر در هفته دولت خبر داد.

 مجتبی صارمی در جلسه بررسی مشکلات زیر بنایی و عمرانی از جمله حوزه ارتباطی روستا‌های دهستان «میانکوه شرقی» که در مسجد جامع روستای «چشمک» با حضور نماینده شهرستان پلدختر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرای، بخشدار و جمعی از اهالی دهستان مزبور برگزار شد، گزارشی از وضعیت ارتباطی و مخابراتی این روستا‌ها و اقدامات و برنامه‌های در دست اقدام را ارائه کرد.

وی، پروژه فیبر نوری مسیر آزاده راه «خرم زال» به گردنه «دهلیچ» و پلدختر به طول ۱۸۵ کیلومتر که تعداد ۲۸ سایت و دو مرکز مخابراتی از جمله سایت روستای «چمشک» نیز به این شبکه متصل شده است و از ارتباطی پر سرعت و پایدار بهره‌مند شده‌اند، را یکی از پروژه بسیار مهم و زیر ساختی این منطقه عنوان کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان، افزود: این پروژه از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات به‌وسیله شرکت مخابرات اجرا شده است که برابر برنامه در هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

صارمی، بیان داشت: اجرای این پروژه علاوه به ایجاد یک بستر پرسرعت و باکیفیت برای ساکنین روستا‌های مسیر و همچنین مسیر آزاده راه «خرم زال» به سمت استان خوزستان که از مسیر‌های بسیار پر تردد و کوهستانی شمال به جنوب کشور است، می‌تواند در عمران و توسعه کسب‌وکار‌های اقتصاد دیجیتال نقش بسیار مهمی ایفا کند.

 

برچسب ها: فیبرنوری ، ارتباطات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.