معاون محیط زیست خوزستان:

آتش‌سوزی هورالعظیم مربوط به بخش عراقی است/ رهاسازی آب به تالاب ضروری است

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به اینکه تاکنون در بخش ایرانی تالاب هورالعظیم آتش‌سوزی رخ نداده، گفت: لکه‌های آتش‌سوزی در بخش عراقی تالاب مشاهده شده، اما به بخش ایرانی سرایت نکرده است.

عادل مولا معاون محیط زیست خوزستان گفت: در ماه‌های پیش رو با توجه به اینکه وزش باد‌های شرقی شروع می‌شود احتمال وقوع آتش‌سوزی نیز بالا می‌رود.

وی بخش عمده نبود آتش‌سوزی را منوط به شرایط جوی دانست و ادامه داد: اغلب باد‌ها به سمت غرب هستند و باد‌های شرقی شعله‌های آتش را منتقل می‌کنند.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان درخصوص وضعیت آبگیری تالاب هورالعظیم در بخش ایرانی گفت: هورالعظیم امسال سال آبی خوبی را پشت سرنگذاشت و فقط هشت تا ۹ مترمکعب از ورودی‌های مختلف همچون نیسان، سابله و هوفل آب وارد هور می‌شود.

وی افزود: میزان تبخیر در تالاب بسیار بالا و در حدود ۵۰ درصد است و همین موضوع نگرانی ما را بیشتر از قبل می‌کند.

مولا رهاسازی آب به تالاب را مقطعی عنوان و اعلام کرد: رهاسازی آب به تالاب باید به صورت مستمر باشد تا از میزان تاثیر تبخیر بالا کاسته شود.

وی افزود: به طور کلی تالاب شرایط خوبی ندارد و در حال پیگیری از طریق سازمان آب و برق و استانداری هستیم تا رهاسازی آب مستمر شود.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در حال حاضر حوضچه یک و ۲ حدود ۵۵ درصد آبگیری و حوضچه چهار و پنج کمتر از ۳۰ درصد آبگیری داشته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.