تشکلات مردمی برای ارائه خدمات مطلوب‌تر نیازمند توانمند سازی هستند

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم توانمند سازی تشکلات مردمی در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر را امری مهم برشمرد.

ابوالقاسم مقیمی در مراسم گرامیداشت هفته تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی در تالار مرکزی شهر گفت: تشکل‌های مردمی در قم دارای ویژگی‌های بارزی هستند که نخستین آن خدمت به استان مقدس کریمه اهل بیت (س) و است و انتظاری برای حمایت‌های دولتی ندارند و در عرصه‌های مختلف به صورت جهادی و بدون چشم داشتی به حمایت‌های دولتی فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهند.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم بیان کرد: گروه‌های مردمی در مناسبت‌های مختلف سال از جمله دهه کرامت، نیمه شعبان و ایام عید غدیر نقش مهمی در برگزاری مراسمات و برنامه‌ها برعهده دارند.

مقیمی بیان کرد: تشکلات مردمی اغلب به صورت گمنام و به دور از منیت‌ها و تنها برای کسب رضای پروردگار و خشنودی اهل بیت (ع) خدمات خود را ارائه می‌دهند، هر چند که ممکن است آسیب‌هایی داشته باشند.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم با بیان اینکه استانداری و اداره کل ورزش و جوانان در راستای توانمندسازی تشکل‌های مردمی برنامه‌هایی دارد افزود: در ماه‌های اخیر ۸۰۰ نیروی جوان در زمینه مدیریت کانون‌های مساجد به میدان آمدند.

او افزود: آموزش‌های مدیریتی برای تشکل‌های مردمی ضرورت دارد و برخی اوقات تشکلات مشکلاتی در حوزه‌های مالیاتی دارند و با توافقی که با اداره کل مالیاتی انجام شده مقرر شد تا دوره‌های آموزشی در این زمینه برگزار شود.

معاون استاندار قم عنوان کرد: برای مجموعه‌های مردمی که ثبت نشده‌اند برنامه داریم و تلاش شده تا ثبت تشکل‌ها تسهیل شود.

مقیمی تاکید کرد: هر چقدر تشکلات مردمی بتوانند در راستای توانمند سازی خود قدم بردارند می‌توانند خدمات مطلوب‌تری به مردم ارائه دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار