هر آنچه باید درباره دوئل سرخ‌های فوتبال ایران بدانید

تراکتور و پرسپولیس حساس‌ترین دیدار هفته دوم لیگ‌برتر فوتبال را برگزار می‌کنند و باید چشم انتظار یک دیدار تاکتیکی و تهاجمی از سوی دو تیم باشیم.

هفته دوم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال ایران با انجام پنج دیدار در روز چهارشنبه پیگیری می‌شود که در حساس‌ترین تقابل تراکتور و پرسپولیس مقابل دیدگان هزاران تماشاگر حاضر در ورزشگاه یادگارامام (ره) و میلیون‌ها مخاطب تلویزیونی به مصاف همدیگر می‌روند.

مصاف رفت و برگشت دوتیم در فصل گذشته با حکم انضباطی، بدون حضور تماشاگران برگزار شد و مطمئناً این مسابقه با استقبال هواداران پرشور تراکتور و همچنین کسانی برای تشویق پرسپولیس از تهران به تبریز سفر کردند، همراه خواهد بود.

دیدار دوتیم همواره در طول ادوار مختلف فوتبال باشگاهی ایران از جذابیت و حساسیت بسیاری برخوردار بوده و علاقه‌مندان به دنیای توپ گرد را به خود جلب کرده است.

شاگردان یحیی گل‌محمدی پس پیروزی برابر آلومینیوم اراک با یک گل در شرایطی به مصاف تراکتور می‌روند که بازیکنان پاکو خمس در هفته اول نتیجه خوبی را کسب نکرده و سه بر یک مغلوب سپاهان شدند.

به بهانه این دیدار مهم، به مرور برخی از نکات این بازی می‌پردازیم.

آمار رویارویی‌های لیگ‌برتری:

۳۰ بازی

۱۵ برد پرسپولیس

۵ تساوی

۱۰ برد تراکتور

پرگل‌ترین بازی:

۴ بر ۱ به نفع تراکتور در ۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۱ با گل‌های؛ فلاویو لوپز، فرزاد حاتمی و محمد ابراهیمی

موفق‌ترین سرمربی:

علی پروین با ۹ پیروزی از ۱۲ بازی و ۷۵ درصد موفقیت

بازیکنان مشترک:

شجاع خلیل‌زاده، سعید آقایی، مهدی شیری، محمد نادری، سیامک نعمتی، دانیال اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی و امید عالیشاه

محروم مصدوم:

تراکتور: صفا هادی (محروم)

پرسپولیس: امید عالیشاه (مصدوم)

اتفاق ویژه:

دیدار دوتیم پس از یک فصل بدون تماشاگر بودن، امسال با حضور تماشاگران برگزار می‌شود و ۵۰۰۰۰ بلیت برای این دیدار به فروش می‌رسد.

مصاف سعید آقایی با تیم سابقش پس از واکنش‌های منفی هواداران تراکتور نسبت به بازگشت این بازیکن به تبریز می‌تواند جذاب باشد.

ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا از نزدیک نظاره‌گر این دیدار هستند تا زیرساخت‌های ورزشگاه یادگارامام (ره) را برای میزبانی بازی‌های آسیایی تراکتور مورد بررسی قرار دهند و از این رو هر اتفاق ریز و درشتی در این بازی زیر ذره‌بین AFC خواهد بود.

ترکیب احتمالی تراکتور:

حسین پورحمیدی، عارف آقاسی، شجاع خلیل‌زاده، سعید آقایی، مهدی شیری، مهدی حسینی، گوستاوواگین، ریکاردو آلوز، آلوارو خیمنس، محمد قنبری و عارف رستمی.

ترکیب احتمالی پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، محمد حسین کنعانی‌زادگان، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، سروش رفیعی، میلاد سرلک، مهدی ترابی، سعید صادقی، شهاب زاهدی.

حسرت تراکتور مقابل پرسپولیس در تبریز چهارساله می‌شود؟

از آخرین پیروزی تراکتور مقابل پرسپولیس در تبریز نزدیک به چهار سال می‌گذرد. اگرچه تراکتور با هدایت قربان بردیف در بازی رفت سال گذشته توانست پرسپولیس را در وررشگاه آزادی شکست داده و طلسم بزرگ نبردن‌های این تیم را در تهران بشکند، ولی سرخ‌های آذربایجان در طول فصول اخیر در خانه خود نیز مقابل پرسپولیس موفق نبوده‌اند و با عدم کسب پیروزی، طلسم کوچک‌ترشتن در خانه مقابل رقیب سنتی باقی مانده است.

آخرین بار این تیمِ تحت هدایت مصطفی دنیزلی در لیگ نوزدهم بود که توانست با تک گل احسان حاج‌صفی، پرسپولیس را در تاریخ ۸ شهریور ۱۳۹۸ در تبریز و ورزشگاه یادگار امام (ره) شکست دهد و از آن روز به بعد تبریزی‌ها رنگ برد مقابل رقیب را در خانه خود ندیده‌اند.

حالا تی‌تی‌ها سه سال و ۱۱ ماه و ۱۷ روز است که در حسرت شکست پرسپولیس در تبریز هستند و حالا باید دید آیا این طلسم شکسته می‌شود یا حسرت نبردن‌های تراکتور برابر پرسپولیس در تبریز به قوت خود باقی مانده و چهارساله می‌شود؟

برچسب ها: تراکتور ، پرسپولیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار