برنامه‌ریزی برای حضور ۵ هزار توریست چینی در اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان از برنامه ریزی این اداره کل برای حضور ۵هزار توریست چینی در اردبیل خبر داد.

حسن محمدی ادیب گفت: با توجه به تفاهم نامه امضا شده با چین مقرر شده بود ۱۰ هزار توریست به استان اردبیل سفر کند، ولی ما برای پایلوت با ۵ هزار گردشگر آغاز خواهیم کرد تا با فراهم آوردن زیرساخت‌ها و شناخت ضعف و رفع آن‌ها سال‌های آینده آماده پذیرایی بهتر از مسافران و توریست‌ها باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به امضای تفاهم‌نامه همکاری بین استان اردبیل و چینگ‌های چین اشاره کرد و گفت: این تفاهم‌نامه در راستای توسعه ۳ حوزه به امضا رسید که حوزه اول مربوط به مدیریت شهری و روابط دوستانه و گردشگری بود، حوزه دوم انرژی‌ها و حوزه سوم مربوط به کشاورزی و کشت‌های گلخانه‌ای بود که قطعاً اهالی استان از برکات آن بهره‌مند خواهند شد.

محمدی ادیب به حضور نمایندگان ۳۰ رسانه بین‌المللی در اردبیل اشاره کرد و گفت: این تور در شهریورماه به مقصد اردبیل برگزار خواهد شد تا شاهد تبلیغات گسترده در رسانه‌های بین‌المللی باشیم و استان اردبیل زمینه جذب گردشگران بی‌شماری را فراهم کند.

او با بیان اینکه مهمترین برنامه میراث فرهنگی نشست وزرای گردشگری عضو اکو در اردبیل است که برای اولین بار در اردبیل شاهد خواهیم بود، خاطرنشان کرد: اواسط مهرماه امسال نشست وزرای کشور‌های عضو اکو به میزبانی اردبیل برگزار خواهد شد که دعوت نامه این وزرا با امضای وزیر میراث فرهنگی در حال ارسال است و امیدواریم وزرای ۹ کشور عضو اکو به همراه دبیرکل اکو در نشست مهرماه در اردبیل حضور پیدا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
اسمعیل
۱۴:۱۴ ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان از برنامه ریزی این اداره کل برای حضور ۵هزار توریست چینی در اردبیل خبر داد.