هزینه پت‌اسکن بیماران صعب‌العلاج اصفهان مشمول ۶۰ درصد تخفیف

مدیرکل بیمه سلامت اصفهان گفت: هزینه پت‌اسکن بیماران صعب‌العلاج اصفهان مشمول ۶۰ درصد تخفیف می‌شود.

 مدیرکل بیمه سلامت اصفهان گفت: با انعقاد قرارداد میان بیمه سلامت با مرکز پت اسکن بیمارستان فارابی اصفهان، هزینه این نوع تصویربرداری بیماران صعب‌العلاج (سخت درمان) زیر پوشش ما، مشمول حدود ۶۰ درصد تخفیف می‌شود.

 دکتر محمدحسین صفاری با اشاره به انعقاد قرارداد بیمه سلامت با مرکز پت اسکن بیمارستان فارابی افزود: با توجه به رویکرد حمایتی بیمه سلامت از بیماران خاص و صعب‌العلاج، قرارداد بیمه سلامت با مرکز پت اسکن از ابتدای مرداد جاری منعقد شد.

او اظهار داشت: انجام پت اسکن کامل تمام بدن، بدون حمایت بیمه بیش از هشت میلیون تومان هزینه دارد که بیماران سرطانی زیر پوشش بیمه سلامت حداکثر سه میلیون تومان برای انجام این کار باید بپردازند.

صفاری با بیان‌اینکه هزینه این قرارداد از محل منابع صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج تامین می‌شود، اضافه کرد: هر بیمار سرطانی تحت پوشش یکبار در سال می‌تواند از این تخفیف بهره‌مند شود و برای بهره‌مندی از این تخفیف بیمار باید در سامانه نُسخه‌نویسی الکترونیک توسط پزشک معالج نشاندار شود.

وی با درخواست از مسوولان مرکز پت اسکن بیمارستان فارابی برای تقلیل صف انتظار بیماران سرطانی برای انجام این روش تصویربرداری افزود: بیماران سرطانی زیر پوشش در صورت هرگونه نارضایتی یا مشاهده تخلف در اجرای تخفیف قرارداد مذکور می‌توانند اعتراض خود را در "سامانه پاسخگویی به شکایات بیمه سلامت به آدرس http://Shekayat.ihio.gov.ir" ثبت کنند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

پت‌اسکن یک روش تصویربرداری پیشرفته در درمان انواع سرطان است که برای نخستین بار یک دستگاه آن اخیراً در بیمارستان فارابی اصفهان افتتاح شد.

مرکز پت‌اسکن بیمارستان فارابی اصفهان، تنها واحد پت اسکن مرکز کشور است و افتتاح آن و انعقاد قرارداد آن با بیمه سلامت کمک زیادی برای درمان بیماران سرطانی این استان و سایر استان‌های همجوار است.

از حدود۴۰ میلیون فرد زیرپوشش بیمه سلامت همگانی در کشور، یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از آن‌ها ساکن استان اصفهان هستند و ۶۷۰ هزار نفر از آن‌ها بیمه روستایی دارند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.