رزمایش دفاع از مقر تصفیه‌خانه آب در مشهد برگزار شد

رزمایش «دفاع از مقر تصفیه‌خانه آب» با محور اقدامات خرابکارانه آلودگی آب شرب، روز سه‌شنبه در محل تصفیه خانه شهدای طرق در مشهد برگزار شد.

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت آب و فاضلاب مشهد در حاشیه این رزمایش اظهار کرد: دومین رزمایش دفاع از مقر تصفیه‌خانه در سال جاری بر اساس محور‌های ابلاغی از سوی اداره کل حراست شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و با سناریوی از پیش طراحی شده مبنی بر انجام اقدامات خرابکارانه آلودگی آب شرب امروز برگزار شد.

مجید شکری افزود: این مانور با رمز «یا حسین (ع)» و با هدف شناسایی نقاط ضعف اماکن و تاسیسات آب شرب در راستای آمادگی هرچه بیشتر در مواجهه با وقایع احتمالی اجرا شد.

وی خاطر نشان کرد: مدیر عامل، قائم مقام و معاونین، مدیر حوزه‌های بهره برداری تاسیسات، روابط عمومی، بحران، کنترل کیفیت آب و فاضلاب، فرمانده پایگاه بسیج این شرکت و عوامل فراجا در جریان برگزاری این مانور حضور داشتند.

شرکت آب و فاضلاب مشهد علاوه بر تامین آب پایدار برای ساکنان شهر مشهد، رسالت تامین آب آشامیدنی حدود ۳۰۰ روستای این شهرستان را برعهده دارد.

مصرف سالانه آب به ازای هر نفر در مشهد ۲۰۰ متر مکعب است که نسبت به سرانه کشوری زیاد نیست، اما با توجه به شرایط تنش آبی در این کلانشهر و کاهش بارندگی‌ها، مدیریت مصرف الزامی است.

نیاز آبی مشهد در شرایط اوج مصرف ۱۲ هزار و ۷۰۰ لیتر بر ثانیه است و اکنون چهار هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه کسری تولید و استحصال آب وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار