فعالیت بیش از ۲۰۰۰ نفر در صنایع شیلاتی سواحل مکران

ظرفیت‌های شیلاتی در جنوب سیستان و بلوچستان علاوه بر تامین آبزیان دریایی زمینه اشتغال بیش از ۲هزار نفر را در بخش صنایع شیلاتی فراهم کرده است.

عطاالله رئیسیمدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان  ظرفیت‌های صنایع شیلاتی صید و صیادی سواحل مکران علاوه بر امنیت غذایی فرصت اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری را نیز فراهم ساخته است و خوشبختانه امروز صنایع شیلات سواحل مکران در حوزه اشتغالزایی پیشتاز است و بیش از ۲ هزار نفر در صنایع مختلف شیلاتی مشغول به فعالیت هستند.

 افزود: صیادان عزیز ما دغدغه‌ها و مطالباتی نیز در بحث صدور مجوز‌ها دارند که این امر خوشبختانه در حال پیگیری است امید است در سریع‌ترین زمان ممکن به انجام برسد و قطعاً در بحث صید و صیادی اشتغالزایی تاثیر مستقیمی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ سیصد موافقت اصولی قایق صادر شده که مصادف شد با تصویب نامه هیئت وزیران مبنی بر فرصت ۳ ساله جهت تبدیل موتور‌های دو زمانه به چهار زمانه، اما در سال ۱۴۰۱ فرصت ۳ ساله تمام شد و در داخل کشور هیچ موتور ۴ زمانه‌ای تولید نشد و واردات این نوع موتور به کشور با توجه به هزینه زیاد به صرفه نیست امیداورم این موضوع که دغدغه صیادان استان است برطرف شود.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۲۷۵ شناور فاقد مجوز در سیستان وبلوچستان وجود دارد یادآور شد: ساماندهی تمامی این شناور‌ها از طریق شیلات استان صورت گرفته و راستی آزمایی شدند که نیازمند صدور موافقت اصولی هستند.

برچسب ها: شیلات ، سواحل مکران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار