مهلت انتخاب رشته در آزمون دکتری تخصصی داروسازی ۱۴۰۲ تمدید شد

فرصت انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی (Ph.D) رشته‌های داروسازی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تا ساعت ۲۴ جمعه ۲۷ مرداد تمدید شد.

آزمون دکتری تخصصی رشته‌های داروسازی سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ در ۲۹ تیر ۱۴۰۲  برگزار شد. 

نتایج مرحله کتبی آزمون ۲۰ مرداد اعلام شد و داوطلبان مجاز اجازه یافتند نسبت به نتخاب رشته به صورت اینترنتی اقدام کنند. پذیرش دانشجو در این آزمون بر اساس نمرات آزمون کتبی و مصاحبه است.

پیش از این مهلت انتخاب رشته تا ۲۳ مرداد اعلام شده بود که با توجه به افزایش ظرفیت پذیرش و اضافه شدن دو محل جدید برای انتخاب رشته، مهلت انتخاب رشته / محل تا جمعه ۲۷ مرداد تمدید شد.

ظرفیت اضافه شده مربوط به رشته سم شناسی واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی با ظرفیت سه نفر در ظرفیت شهریه پرداز و رشته داروسازی سنتی واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی با ظرفیت یک نفر در ظرفیت شهریه پرداز است.

بر اساس قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» سنجش و پذیرش در مقطع دکتری تخصصی در مجموع آزمون کتبی با وزن ۵۰ درصد؛ سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری با وزن ۲۰ درصد و مصاحبه علمی با وزن ۳۰ درصد انجام می گیرد.

این آزمون برای پذیرش دانشجو در رشته‌های اقتصاد و مدیریت دارو، کنترل دارو، فارماسیوتیکس، شیمی دارویی، فارماکوگنوزی، زیست فناوری دارویی، سم شناسی، داروسازی بالینی، داروسازی سنتی، داروسازی هسته ای، نانوفناوری دارویی، زیست مواد دارویی و شیمی مواد خوراکی و آب شناسی پزشکی برگزار شده است.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند تمامی رشته‌هایی را که در آن مجاز شده اند و از نظر مدرک تحصیلی مقطع قبل در آن رشته نیز مجاز هستند (طبق جدول اعلامی در دفترچه انتخاب رشته) در محل‌های متعدد پذیرنده رشته، انتخاب کنند؛ اما در نهایت حداکثر به دو رشته، بر اساس نمره و رتبه خود و با توجه به ظرفیت رشته، به مصاحبه دعوت خواهند شد.

نتایج نهایی آزمون از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در شهریور  سال جاری اعلام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار