علت عمده حادثه خلازیر نقصان در ساخت و ساز است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: بسیاری از ایرادات به شهرداری ارتباطی ندارد و به دلیل نقصان در ساخت و ساز و دیگر موارد است.

جعفر تشکری هاشمی اظهار کرد: نمایندگانی از سازمان نظام مهندسی کشور و تهران، مرکز مطالعات و پژوهش‌های شهرداری تهران و واحد‌های مرتبط به جلسه دعوت شدند و بازدید میدانی نیز از محل حادثه صورت گرفت و بهره برداری‌های لازم انجام شد.

وی افزود: دو جلسه تشکیل شد و نمایندگان حضور یافته سه ساعت جزئیات را مورد بررسی قرار دادند و مکاتبات و دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها را بررسی کردند تا بدانیم پیش، حین و پس از حادثه چه کاری باید در ساخت و ساز و تخریب انجام دهیم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در مبحث ۱۲ مقررات ملی ساختمان توضیحاتی ارائه شده، اما مصوبه جداگانه‌ای نداشته است، خاطرنشان کرد: در جلسه تخصصی موضوعات به دلیل تنوع زیاد پس از دو ساعت به این نتیجه رسید که ادامه داشته باشد و گزارشی از ایرادات ارائه شود که بسیاری از آن‌ها به شهرداری ارتباطی ندارد و به دلیل نقصان در ساخت و ساز و دیگر موارد است.

رییس شورای شهر هم تاکید کرد: روز گذشته بررسی‌هایی در کمیسیون عمران شورا برای حادثه خلازیر انجام شد و نتیجه بحث این بود که ساختمان‌ها ناپایدار است و ۹ طبقه بدون فونداسیون می‌سازند که خطرساز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار