اژدری مطرح کرد؛

تدارک تور‌های ترکیبی و تجاری برای گردشگران ارمنستانی

مدیرکل توسعه گردشگری خارجی گفت: ارمنستان در اولویت بازار‌های هدف گردشگری ایران است و نشست‌هایی برای برقراری پرواز مستقیم بین دو کشور برگزار شد.

در عصر حاضر، صنعت گردشگری به عنوان یکی از پایه‌های اساسی اقتصاد در تمام کشور‌های جهان و از جمله ایران شناخته شده است. اهمیت این موضوع تا آنجاست که بسیاری از کشور‌ها در راستای رهایی از اقتصاد تک‌پایه‌ای به این صنعت و ارتقای آن روی آورده‌اند. در این میان برخی از کشور‌ها مانند ایران به لحاظ موقعیت‌های مکانی از مزیت‌های فراوانی برای گسترش صنعت گردشگری برخوردار هستند؛ و پتانسیل‌های فراوان کشور از نظر جاذبه‌های جهانگردی و تنوع زیستی، در جذب گردشگر اثر دارد.

لیلا اژدری مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره گردشگری ایران و ارمنستان گفت: چند روز قبل ۸ نفر از توراپراتور‌ها و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی ارمنستان برای شرکت در تور آشناسازی به ایران سفر کرده اند.

وی با اشاره به اینکه تور آشناسازی ارمنستانی‌ها در حال حاضر در ایران در حال برگزاری است، افزود: در سال جاری تعداد ۱۰ تور آشناسازی از کشور‌های مختلف از جمله چین، قطر، تایلند و ... برای گروه‌های مرجع خارجی از سوی معاونت گردشگری برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

اژدری اضافه کرد: تور‌های آشناسازی به عنوان یکی از کارآمدترین روش‌های جذب گردشگران خارجی و اقدامی مهم به منظور مقابله با پروژه ایران‌هراسی و ارایه تصویری واقعی و مطلوب از کشورمان همواره در دستور کار برنامه‌های دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی قرار داد.

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی با اشاره به حضور ارمنستان در اولویت بازار‌های هدف گردشگری ایران گفت: از چند ماه پیش نشست‌هایی با شرکت هواپیمایی فلای آرنا ارمنستان برای برقراری پرواز مستقیم بین دو کشور برگزار و با توجه به آغاز این پرواز‌ها و نقش آن در توسعه گردشگری و روابط بین دو کشور تور آشناسازی فعالان گردشگری ارمنستانی از سوی معاونت گردشگری برنامه‌ریزی شد و هم اکنون در کشورمان در حال برگزاری است.

اژدری با اشاره به تنوع جاذبه‌های گردشگری در ایران گفت: به غیر از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی انواع جاذبه‌های طبیعی را می‌توانید در ایران تجربه کنید. در ایران غیر از جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی میتوانید از طعم غذا‌های ایرانی لذت ببرید و در کارگاه‌های صنایع دستی حضور پیدا کنید و از آن خرید کنید. همچنین زیارتگاه‌های مختلف از ادیان مختلف در ایران وجود دارد که می‌توانید از آن بازدید داشته باشید.

به گفته مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی برگزاری تور‌های آشناسازی به عنوان اقدامی مهم و اثرگذار برای جذب گردشگران خارجی از سوی معاونت گردشگری ادامه خواهد داشت.

همچنین ژیزلا فعال گردشگری و نماینده آژانس مسافرتی با اشاره به آنکه در حوزه جذب گردشگران اروپایی فعال هستند، گفت: ما می‌توانیم برای گردشگران اروپایی ویزای ایران را دریافت کنیم و سفر به‌ایران را در بسته سفرشان قرار دهیم. همچنین برای ارمنستان تور‌های تجاری را پیشنهاد می‌دهیم همچنین تور‌های ترکیبی برای گردشگران چینی داریم که از کشور‌های مختلف از جمله ایران دیدن می‌کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.